  • Data: 2007-10-03 19:08:57
    Temat: Re: Jak skutecznie zameldowac sie na pobyt czasowy?
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Dobra. Aż z wrażenia przejrzałem przepisy :)
    > Co widzę:
    > - ustawa:
    > http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20061390993&type=3&name=D20060993Lj.pdf

    > ... NIE nakłada na posiadacza lokalu obowiazku stawienia się
    > podczas meldowania się osoby która ma zamieszkać; dobrze widzę?
    > - w rozporządzeniu:

    art. 9
    2a. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3
    miesiące należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby
    zgłaszającej pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące, dokonane
    przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do
    lokalu, oraz, do wglądu, dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu
    tego podmiotu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może
    być umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja
    administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł
    prawny do lokalu.

    Teoretycznie właściciela może nie być, ale musi być przekonujące
    urzędnika potwierdzenie pobytu dokonane przez niego.

    > http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20022361999&type=2&name=ATTBLJJ5

    > ... NIE widzę zapisków co do stawiennictwa się posiadacza (własciciela).

    A rozporządzenie rozszerza (moim zdaniem niesłusznie) obowiązek
    meldowania się na pobyt czasowy do 2 miesięcy w obecności
    właściciela/najemcy. Ustawa, w przeciwieństwie do rozporządzenia, nie
    nakłada takiego obowiązku (patrz wyżej: tylko przy meldunku stałym lub
    powyżej 3 miesięcy).

    Natomiast rozporządzenie:
    paragraf 9
    zameldowanie na pobyt czasowy trwający do 2 miesięcy dokonuje się ustnie
    w organie gminy *w* *obecności* *najemcy* *lub* *właściciela* *lokalu* [...]

    > Co przeoczyłem?

    Jak wyżej.

    > No i dobrze.
    > Pytanie: wobec tego, dlaczego urząd tego *nie robi*?
    > Obywatel robi co mu każą - par. 2 rozporządzenia, czyta, łapie kwitki
    > i idzie. Urząd "chce właściciela".
    > DLACZEGO?
    > Przecież ustawa nie nakłada na meldującego się obowiązku "wyboru trybu".
    > Jak mam korzystać z określonej formy opodatkowania i *mam* sobie wybrać,
    > to odpowiedni obowiązek jest *w ustawie*.
    > Niby dlaczego tryb wykonania ma być określony w ten sposób, że urzędnik
    > *nie mówi* zgłaszającemu się iż w takim razie uruchamiany jest taki tryb?

    Pewnie dlateo, że urząd to nie porada prawna. Myślę, że poza
    standardowymi procedurami większość urzędników nie zna się lepiej, niż
    początkujący czytelnik pl.soc.prawo. Pewnie na hasło "zameldowanie w
    drodze decyzji administracyjnej" panie zrobiłyby wielkie oczy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz