  • 1. Data: 2003-01-14 22:15:57
    Temat: Jak się zabezpieczyć ?
    Od: "oleś" <o...@i...pl>

    Witam.

    Jestem przed sprzedażą nieruchomości i zastanawia mnie kwestia przekazania
    pieniędzy, ponieważ kwota ma zostać przelana na konto więc przelanie przed
    podpisaniem umowy u notariusza może budzić niepokój kupującego, natomiast
    deklaracja złożenia przelewu po notariuszu niepokoi sprzedającego. Jak taką
    sprawę się rozwiązuje ? Dzieki za pomoc

    Jarek

  • 2. Data: 2003-01-14 22:26:36
    Temat: Re: Jak się zabezpieczyć ?
    Od: "mrola" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > podpisaniem umowy u notariusza może budzić niepokój kupującego, natomiast
    > deklaracja złożenia przelewu po notariuszu niepokoi sprzedającego. Jak

    Umowa przedwstępna.
    m.

  • 3. Data: 2003-01-14 23:24:23
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>

    Użytkownik "oleś" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podpisaniem umowy u notariusza może budzić niepokój kupującego, natomiast
    > deklaracja złożenia przelewu po notariuszu niepokoi sprzedającego. Jak

    Akt notarialny zaopatrzony w klauzulę wykonalności przeciwko dłużnikowi,
    który
    poddaje się rygorowi egzekucji na podstawie art. 777 kpc. Nic nie kosztuje
    a wszyscy czują się pewniej.

  • 4. Data: 2003-01-14 23:35:57
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>

    Użytkownik "mrola" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > taką
    > >
    > Umowa przedwstępna.
    > m.

    Mowa o przekazaniu pieniędzy w czasie transakcji co ma tu umowa przedwstępna
    jak podpisuje już właściwy akt sprzedaży u notariusza ?

    Tak jak wspomniałem wcześniej i to co mi przyszło do głowy:
    -Akt notarialny zaopatrzony w klauzulę wykonalności przeciwko dłużnikowi,
    który poddaje się rygorowi egzekucji na podstawie art. 777 kpc.
    -Blokada pieniędzy na koncie z zaświadczeniem bankowym o ustanowieniu
    blokady nieodwołalnej wraz z warunkami dla kogo i za co
    -weksel
    -czek potwierdzony

    Andrzej

  • 5. Data: 2003-01-15 08:20:33
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "oleś"
> [...]
    > podpisaniem umowy u notariusza może budzić niepokój kupującego, natomiast
    > deklaracja złożenia przelewu po notariuszu niepokoi sprzedającego. Jak

    ja kiedys kupowalem nieruchomosc
    zalozylem konto w tym samym oddziale co sprzedający a na nim cala sume
    po podpisaniu aktu notarialengo zatrzymal go notariusz a my do banku
    zamiast przelewu zrobilem wyplate a sprzedający wplate - kasjerka pieniedzy
    nawet nie liczyla tylko dala pokwitowanie ;-)) a po oswiadczeniu sie u
    notariusza ze transakcja zaplacona dostalismy akt notarialny (zony caly czas
    zostaly u notariusza)
    swoją drogą jakaś klauzula w umowie tez byla
    *** blad ***

  • 6. Data: 2003-01-15 08:31:28
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Niektórzy notariusze mają konta depozytowe wyłączone spod egzekucji dla
    pieniedzy związanych z transakcją...

  • 7. Data: 2003-01-15 14:21:24
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    a po oswiadczeniu sie u
    > notariusza ze transakcja zaplacona dostalismy akt notarialny (zony caly
    czas
    > zostaly u notariusza)

    Ale wlasnosc nieruchomosci i tak juz przeszla w chwili podpisania aktu.
    Mogles

    nie placic :) ... No zartuje ..

    KOnrad

  • 8. Data: 2003-01-15 20:29:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Wydaje mi się, że w tym wypadku najodpowiedniejszy będzie czek potwierdzony
    do określonej sumy przez bank. Nabywca wręcza go sprzedawcy u notariusza i
    tyle.