  • 1. Data: 2003-03-15 22:33:57
    Temat: Jak sie liczy clo?
    Od: Idealny Kandydat <h...@h...hah>

    Chce sprowadzic komputery z Anglii. Komputery sa uzywane. Kraj nalezy
    dop UE, wiec clo powinno wynosic 0. ale rozumiem, ze jescze musze
    doliczyc sobie VAT, na granicy??? Czy jesli zamawiam tylko 50
    komputerow, to jest szansa ze sobie spokojnie przejade z nimi przez
    granice? cyz moze wyslac to jakas firma spedytorkska?? Czy jest taki
    przepis, ze do pewnej wartosci sprzetu poeidzmy do 50$ placi sie tylko
    5% vatu?? cos takiego widzialem.. ale nie wiem czy dobrze
    zinterpretowalem. Chcialbym prosic o zdanie, jesli ktos ma jakies
    wiadomosci. wiem, ze chyba grupa nie ta.. ale nie potrafie jakos
    innaczej tego umiejscowic

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-03-16 09:30:40
    Temat: Re: Jak sie liczy clo?
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    . wiem, ze chyba grupa nie ta.. ale nie potrafie jakos
    > innaczej tego umiejscowic

    Grupa dobra, ale wielu prawnikow nie zna sie na

    sprawach celnych. Prawo celne rzadko jest uwzgledniane

    w programach studiow. Ja Ci tez nie pomoge :(

    Pozdrawiam, Konrad

  • 3. Data: 2003-03-16 13:30:49
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Uzytkownik "Idealny Kandydat" <h...@h...hah> napisal w wiadomosci
    > Chce sprowadzic komputery z Anglii. Komputery sa uzywane. Kraj nalezy
    > dop UE, wiec clo powinno wynosic 0.

    Z tego, ze kraj nalezy do UE nie oznacza automatycznie, ze clo wynosi 0%.
    Wymiaru sla nalezy szukac w Taryfie Celnej.

    > ale rozumiem, ze jescze musze doliczyc sobie VAT, na granicy???

    Standardowo tak. Ale jesli to sprzet uzywany, powyzej 0,5 roku, to... nie
    jestem pewny jak z VAT-em.

    > Czy jesli zamawiam tylko 50
    > komputerow, to jest szansa ze sobie spokojnie przejade z nimi przez
    > granice?

    Nie sadze.

    > cyz moze wyslac to jakas firma spedytorkska??

    Oczywiscie - zdecydowanie polecam te metode.

    > Czy jest taki
    > przepis, ze do pewnej wartosci sprzetu poeidzmy do 50$ placi sie tylko
    > 5% vatu?? cos takiego widzialem.. ale nie wiem czy dobrze
    > zinterpretowalem.

    Nie kojarze takiego przepisu.

    > Chcialbym prosic o zdanie, jesli ktos ma jakies
    > wiadomosci. wiem, ze chyba grupa nie ta.. ale nie potrafie jakos
    > innaczej tego umiejscowic

    Zadzwon na informacje celna - jest w kazdym wiekszym miescie. Tam dadza Ci
    bardziej kompetenta odpowiedz.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 4. Data: 2003-03-16 14:03:32
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "BaLab" <b...@p...com> wrote in message

    > Standardowo tak. Ale jesli to sprzet uzywany, powyzej 0,5 roku, to... nie
    > jestem pewny jak z VAT-em.

    A co ma? Jak fure sprowadzasz chocby i 20 letnia, to VAT sie nalezy.

    > Nie kojarze takiego przepisu.

    Na pewno nie istnieje. !. Nie moze byc takiej absurdalnej przeslanki
    stosowania stawki preferencyjnej, bo stosowana jest z konkretnych powodów do
    konkretnych artykulów, czyli kryterium przedmiotowe a nie wartosci. 2.
    Stawki VAT w POlsce to zw., 0%, 3%, 7% i 22% ( st. podstawowa ). Kiedys
    jeszcze byly jakies dziwy w stylu 17% chyba na energie el. ale 5%
    zdecydowanie nie przypominam sobie.

    > Zadzwon na informacje celna - jest w kazdym wiekszym miescie. Tam dadza Ci
    > bardziej kompetenta odpowiedz.

    Egzektema.

    Depi.

  • 5. Data: 2003-03-16 15:34:00
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > "BaLab" <b...@p...com> wrote in message

    nie

    > A co ma? Jak fure sprowadzasz chocby i 20 letnia, to VAT sie nalezy.

    Ma:
    -----
    Art. 7. 1. Zwalnia się od podatku od towarów i usług oraz podatku
    akcyzowego:
    (...)
    5) sprzedaż towarów używanych, z wyjątkiem importu, pod warunkiem że w
    stosunku do tych towarów nie przysługiwało sprzedającemu prawo do obniżenia
    podatku należnego o podatek naliczony; zwolnienie dotyczy również używanych
    budynków, budowli i ich części będących przedmiotem umowy najmu, dzierżawy
    lub innych umów o podobnym charakterze,
    -----
    czyli co do zasady, rzeczy używane (co najmniej pół roku - Art.4) zwolnione
    są z VAT, ale nie dotyczy to rzeczywiście importu,

> [...]
    do
    > konkretnych artykulów, czyli kryterium przedmiotowe a nie wartosci.

    Nie takie absurdy są w ustawach podatkowych ;-).

    > 2.
    > Stawki VAT w POlsce to zw., 0%, 3%, 7% i 22% ( st. podstawowa ). Kiedys
    > jeszcze byly jakies dziwy w stylu 17% chyba na energie el. ale 5%
    > zdecydowanie nie przypominam sobie.

    Ze stawek przedmiotowych była jeszcze 12%. Są jeszcze (a może tylko były?)
    stawki "podmiotowe", tzn. w zależności kto sprzedaje / importuje.

    Co proszę ???

    Pozdrawiam,
    BaLab