  • 1. Data: 2003-03-15 18:44:37
    Temat: art 99 KP
    Od: Flower <m...@0...000p000l>

    Dzien Dobry Panstwu!
    Chce zapytac, czy fakt, ze stosunek pracy ustal np w grudniu, a ja
    domagam sie odszkodowania z tytulu niewydania w terminie swiadectwa
    pracy dopiero w maju - skladam pozew - stanowi jakas niekorzystna dla
    mnie okolicznosc? I czy ma tu cos do rzeczy okres, na jaki zawarta
    byla umowa o prace? I co stanowi podstawe naliczenia takiego
    odszkodowania? Bardzo mocno prosze o odpowiedz i pozdrawiam i od razu
    bardzo dziekuje!!!
    --
    //\\ mgp
    /| /| // // ale nie wp

  • 2. Data: 2003-03-15 18:58:32
    Temat: Re: art 99 KP
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Flower <m...@0...000p000l> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:X...@2...7.19.11...

> [...]
    > domagam sie odszkodowania z tytulu niewydania w terminie swiadectwa
    > pracy dopiero w maju - skladam pozew - stanowi jakas niekorzystna dla

    pracownik nie jest związany trybem postepowania a i również nie obowiązuje
    go siedmiodniowy termin ,który jest stosowany przy postępowaniu o
    sprostowanie swiadectwa pracy. Jesli chodzi o odszkodowanie to przysługuje
    ci ono wtedy ,gdy udowodnisz ,że pomiedzy poznym wydaniem lub nie wydaniem
    istniał zwiazek przyczynowy pozostawania bez pracy . Powinienes przedłożyc
    dokument potwierdzajacy przyczyne odmowy zatrudnienia ...

    I czy ma tu cos do rzeczy okres, na jaki zawarta
    > byla umowa o prace? I co stanowi podstawe naliczenia takiego
    > odszkodowania? Bardzo mocno prosze o odpowiedz i pozdrawiam i od razu
    > bardzo dziekuje!!!

    kwota odszkodowania wynosi maksymalnie kwote rowna 6 tygodniowego
    wynagrodzenia otrzymywanego u tego pracodawcy ,oblicza sie ja wg.zasad
    obowiazujacych przy ustaleniach ekwiwalentu za urlop i nie ma znaczenia na
    ile byłes zatrudniony jak widac z zapisu " maksymalnie " czyli moze być
    mniej w zaleznosci od okresu na jaki byłes zatrudniony...

    Sandra