    From: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak się bronić przed gangsterami z UPC?
    Date: Fri, 28 Mar 2014 13:14:16 +0100

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:53355282$0$2360$65785112@news.neostrada.pl...
    > Natomiast jeśli chodzi o komornika to mam bardzo niefajne doświadczenie
    > polegające na tym, że kiedyś została skierowana do sądu sprawa, że rzekomo
    > czegoś komuś nie zapłaciłem. Chodziło o 150 zł. O tym, że w ogóle była
    > rozprawa i kiedy się odbyła, tego dowiedziałem się tydzień później właśnie
    > z pisma od komornika. W ogóle nie zostałem powiadomiony o terminie
    > rozprawy przed rozprawą. Nie było możliwości składania wyjaśnień,
    > bronienia się. Wszystko zostało załatwione automatycznie bez mojej wiedzy
    > i od razu otrzymałem bardzo srogie pismo od komornika z kwotą do zapłaty
> [...]

    To jest znany problem z windykatorami, iż mogą oni zupełnie
    bezkarnie "mylić się" w kwestii adresu "dłużnika". Co więcej, te
    "pomyłki" bardzo im się opłacają, gdyż pozwalają na ściągnie
    "długów" wymyślonych lub dawno przedawnionych (czy ktoś
    z Szanownych trzyma dowody zapłaty wszystkich rachunków,
    które uiszczał przez całe życie - nie? - no to sorry, macie długi).

    Można oczywiście wnioskować o wznowienie terminu rozprawy,
    itede itepe, ale to ani łatwe dla przeciętnego szaraka, ani nie
    zapobiegnie czynnościom komorniczym, które już się dokonały.

    ZTCW, jedyny w miarę pewny sposób obrony, to założyć sobie
    konto w e-sądzie i w miarę regularnie je sprawdzać.