    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak rozkminić problem instruktora prawa jazdy?
    Date: Fri, 09 Oct 2009 10:20:59 +0200

    Robert Tomasik pisze:
    > za przeprowadzenie lekcji. Kwestia wypracowania jakiegoś tam
    > rozwiązania, ile ma wynosić należność i tyle. Bo jak będzie ryczałtem za
    > lekcje, to Wacek zacznie lekcje prowadzić na postoju. Jak będzie miał
    > płacone od kilometra, to będą jeździć autostradami (bo
    > najekonomiczniej). To by trzeba było po prostu jakoś tam ustalić, by nie
    > było przegięć.

    No ale to już jest sprawa wtórna. Zakładamy, ze Wacek i OSK się lubią.
    Problemem jest Starostwo, które mówi ,,nie wolno'', a ze Starostwem nie
    można zadzierać, bo cofnie pozwolenie na OSK i będzie kupa.

    > Jedyny ślad po jakimkolwiek ograniczeniu w sposobie zatrudnienia
    > instruktora znalazłem w art. 103 ust. 2 pkt 6 PoRD, ale to wymóg
    > zatrudnienia co najmniej jednego instruktora przez ośrodek (albo
    > posiadania takich uprawnień przez właściciela). Dalsze ograniczenia co
    > do Instruktora zawiera art. 105 PoRD, ale nigdzie tam obowiązku
    > zatrudnienia instruktora nie widzę. Wywodzenie z tych zapisów
    > obostrzenia, ze instruktor ma być na etacie uważam za nieuprawnione.

    No właśnie Starostwo też nie mówi, że musi być na etacie. Starostwo
    mówi, że może być Umowa o Dzieło z nieprzedsiębiorcą. A Umowa o Dzieło z
    przedsiębiorcą odpada, bo przedsiębiorca musi mieć swój własny OSK.

    > reasumując, jeśli któreś starostwo w ramach nadzoru wytknęło
    > "zatrudnienie" na podstawie umów cywilnoprawnych instruktorów jako
    > uchybienie, to wezwałbym ich do podania podstawy prawnej. Bo może
    > stosowny zapis znajduje się w jakimś innym akcie, który jest jakoś
    > pośrednio powiązany z zagadnieniem i na który będzie ciężko wpaść. Jak
    > podadzą podstawę prawną, to wówczas będzie można to przedyskutować.

    No właśnie tak do końca nic mądrego poza ,,nie pozwalamy'' nie mówią :(

    --
    Przemysław Adam Śmiejek