  • Data: 2011-06-14 06:13:14
    Temat: Re: Jak pozwać sąd?
    Od: "Danusia" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Czarek" <4...@g...de> napisał w wiadomości
    news:49cf779d-06c4-4193-afaa-d3a605454974@s9g2000yqm
    .googlegroups.com...
    Z powodu błędu sądu poniosłem wymierną stratę finansową. Chciałbym
    pozwać sąd o odszkodowanie. Jak to zrobić? Chodzi mi o to, do jakiego
    sądu skierować pozew oraz kogo pozwać: skarb państwa, sąd czy
    pierwszego w imieniu drugiego?
    Najpierw do Sadu Najwyższego, skarga o wydanie wyroku niezgodnego z prawem
    (musisz mieć adwokata i udowodnić błąd Sądu). Po pozytywnym wyroku SN do
    Sądu Okręgowego przeciw Skarbowi Państwa o odszkodowanie ( w takim wypadku
    to już formalność, jedyny wątek to wysokość odszkodowania).

    pozdr