    From: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak podzielić wspólnotę mieszkaniować?
    Date: Wed, 19 May 2004 12:37:45 +0200
    Sender: g...@o...pl@195.245.226.66

    Gotfryd Smolik news wyskrobał(a):
    > Chyba *gruba* przesada :]
    > Przecież lokale zostaną jaki są. Do podziału są częsci wspólne,
    > tylko i wyłącznie IMO.

    W praktyce tak, ale... Art. 3 ust. 1 ustawy o własności lokali: "(...) Nie
    można żądać zniesienia współwłasności nieruchomości wspólnej, dopóki trwa
    odrębna własność lokali".
    A współwłasność części wspólnej wypadałoby znieść jak chce się dokonać jej
    podziału.

    > Na początek (jak na mój gust) należałoby zacząć od wyjaśnienia, czy
    > owe budynki są odrębnymi nieruchomościami.

    Razem z gruntem budynki stanowią współwłasność łączną wszystkich właścicieli
    lokali. Póki trwa współwłasność (czyli w praktyce wspólnota), nie można ich
    podzielić.

> [...]
    > podział. Oczywiście ciagle w ramach jednej wspólnoty. A później...
    > później "każdy bierze swoje", jako że wspólnota powstaje z mocy
    > prawa - więc jak nieruchomości będą dwie to i wspólnoty pojawią
    > się dwie :)

    > Zastanów się, trochę chociaż.
    > Chiałbyś żeby twój sąsiad miał (ułamkowe) prawo do twojego mieszkania
    > w zamian za teoje prawo do jego mieszkania ?? A jak postanowi w (teraz
    > twoim, później wspólnym) mieskaniu postawić lodówkę to co ? ;)
    > Przecież w swoim (częsciowo) mieszkaniu COŚ do gadania chyba ma,

    Domyślam się, że to karkołomny trochę pomysł, ale tą odrębną własność lokali
    trzeba znieść żeby zacząć coś dzielić.

    --
    Bartek Gliniecki