  • Data: 2009-12-12 07:22:57
    Temat: Re: Jak odzyskać kasę?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > Witam,
    >
    > zamówiłem słuchawki u sprzedawcy nie będącego przedsiębiorcą przy pomocy
    > Allegro.pl. Niestety minęły ponad trzy tygodnie, a słuchawek nie
    > otrzymałem. Sprzedawca natomiast nie odpowiada na emile.
    >
    > Czy sprawa jest przegrana tak jak w przypadku otrzymania zepsutego
    > towaru, czy też skoro nie dostałem nic, to mogę to zgłaszać na policji?

    Zamiast drogi karnej możesz wybrać drogę cywilną - wyślij mu przez
    allegro informację, że wyznaczasz mu termin na wywiązanie się z umowy
    (np. 3 dni), po upłynięciu którego z niej rezygnujesz. A potem możesz go
    pozwać w sądzie cywilnym. Wydanie nakazu zapłaty to kwestia kilku
    tygodni. Dwa razy na allegro trafiłem na takiego nieuczciwego
    sprzedawcę, i w ten sposób właśnie załatwiałem sprawę.

    Oszustwo można zgłaszać w ewidentnych przypadkach - np. jak ktoś
    podał fałszywe dane. Oraz wówczas, jak się koniecznie chce skorzystać z
    POK - jak widać nieraz nie jest on do szczęścia potrzebny.

    --
    Liwiusz