  • 1. Data: 2003-01-28 15:09:47
    Temat: Jak należy rozumieć słowo "powinny" z rozporządzenia
    Od: Ender <m...@m...poczta.onet.pl.usun.malpe>

    http://www.lkp.org.pl/prawo_html/warunki_budynki.htm

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ I BUDOWNICTWA
    z dnia 14 grudnia 1994 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
    odpowiadać budynki i ich usytuowanie. (Dz. U. z dnia 8 lutego 1995 r.)

    § 136. Instalacje centralnego ogrzewania w budynku przyłączonym do
    sieci scentralizowanego zaopatrzenia w ciepło powinny być wyposażone w
    liczniki do pomiaru ilości ciepła dostarczanego do instalacji odbiorczej
    budynku oraz urządzenia niezbędne do indywidualnego rozliczania kosztów
    ogrzewania poszczególnych mieszkań lub innych lokali.

    Co oznacza słowo powinny w przytoczonym przezemnie przykładzie?
    Czy oznacza że takie urządzenia muszą być zainstalowane czy że mogą być
    zainstalowane?

  • 2. Data: 2003-01-28 15:20:57
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    >
    > Co oznacza słowo powinny w przytoczonym przezemnie przykładzie?
    > Czy oznacza że takie urządzenia muszą być zainstalowane czy że mogą być

    Oznacza, ze powinny
    ;-)
    A serio - to ja bym sie zastanawial, co znaczy "urządzenia niezbędne do
    indywidualnego rozliczania kosztów ogrzewania poszczególnych mieszkań lub
    innych lokali."
    Moze plomba uniemozliwiajaca dodanie zeberek moglaby byc "urzadzeniem
    niezbednym do indywidualnego rozliczenia kosztow"
    ;-)))

    Michal (nie prawnik)

  • 3. Data: 2003-01-28 19:36:00
    Od: "Pawel" <w...@w...pl>

    Słowo powinny, jest używane powszechnie w różnych aktach prawnych i oznacza
    bardziej musi być może być.

    pozdrwiam
    P.

  • 4. Data: 2003-01-28 19:37:02
    Od: "Pawel" <w...@w...pl>

    Autokorekta....
    bardziej musi być niż może być.

  • 5. Data: 2003-01-29 06:21:26
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Co oznacza słowo powinny w przytoczonym przezemnie przykładzie?
    : Czy oznacza że takie urządzenia muszą być zainstalowane czy że mogą być
    : zainstalowane?

    żze muszą

  • 6. Data: 2003-01-29 08:43:58
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Owszem, słówko "powinnien" oznacza obowiązek...