eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak można by "po Siekiewiczowsku" zaprowadzić aborcję na żądanie? › Re: Jak można by "po Siekiewiczowsku" zaprowadzić aborcję na żądanie?
  • Data: 2024-01-08 07:17:25
    Temat: Re: Jak można by "po Siekiewiczowsku" zaprowadzić aborcję na żądanie?
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2024-01-07 o 13:11, A. Filip pisze:
    > Ktoś ma jakieś sugestie "prawnawe"?
    >
    > <ironia> Czyż w słusznej sprawie cel nie uświęca środki? </ironia>

    Dziś aborcja jest ścigana z urzędu? Czy na wniosek?

    Jeśli z urzędu, to wydaje się proste, a jeśli na wniosek to nie wiem.
    8 lat pokazało, jak prokuratury wszczynały i umarzały śledztwa.

    Bo tak się zastanawiam. Udział w procedurze (farmakologicznej) ma
    pacjentka i lekarz. Lekarz wypisuje receptę i wpisuje w dokumentację
    medyczną. W takim razie, jak organa ścigania mają się się dowiedzieć o
    procedurze?
    Farmaceuta? ale ponoć *te leki* są także na inne choroby.

    Ekipa informatyczna z cez.gov.pl albo coi.gov.pl ? a oni tak sobie
    siedzą i oglądają, czy może napisali skrypt i wyskakuje ALERT?
    Oczywiście jest to technicznie możliwe, ale to absurd.

    Pacjentka oczywiście może opowiedzieć osobom trzecim, sąsiadce, rodzinie
    i innym, ale nie... pacjentka siedzi cicho nic nikomu nie mówi.