  • 11. Data: 2004-12-12 19:16:00
    Temat: Re: Jak moze wygladac numer NIP?
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Wg tego co ja słyszałem -ale to też w formie plotki bo dziennika nie znam -
    dla osób fizycznych format 3-3-2-2, natomiast dla instytucji państwowych
    3-2-2-3. Ile w tym prawdy nie wiem.

    --
    PawełJ

  • 12. Data: 2004-12-12 19:41:58
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    In pl.soc.prawo.podatki Daniel <x...@d...pl> wrote:
    > Tak dokladnie chodzi mi o "kreseczki" w srodku NIPu. Podobno wg prawa nie ma
    > roznicy, gdzie sobie je wpiszesz, ale niektore urzedy skarbowe kwestionuja
    > taka dowolnosc i np odrzucaja niektore faktury przy rozliczeniach wlasnie z
    > tego tytulu.

    Na stronie www.mf.gov.pl masz wyszukiwarkę różnych odpowiedzi urzędów
    skarbowych na zapytania podatników. Kiedyś czytałem tam odpowiedź, która
    zezwalała na inny podział, niż w oryginalnym NIP-5.

    A czy np. można zupełnie pominąć myślniki?

    P.

  • 13. Data: 2004-12-12 19:43:43
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    In pl.soc.prawo.podatki "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>
    wrote:
    > Wg tego co ja słyszałem -ale to też w formie plotki bo dziennika nie znam -
    > dla osób fizycznych format 3-3-2-2, natomiast dla instytucji państwowych
    > 3-2-2-3. Ile w tym prawdy nie wiem.

    Chyba miałeś na myśli dla osób prawnych? Faktycznie jak drukują powiadomienia,
    to na nich jest taki podział. Ale to przecież tylko podział, sam numer
    pozostaje niezmieniony.

    P.

  • 14. Data: 2004-12-12 21:16:11
    Od: Wiewióra <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Widziałam niedawno wydany NIP-5 numer był pisany "ciurkiem" bez żadnych
    kreseczek. Była to osoba fizyczna.

    Pozdrawiam

    Wiewóra

  • 15. Data: 2004-12-13 02:31:50
    Od: fi5h <f...@o...pl>

    Użytkownik Wiewióra napisał:
    > Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Widziałam niedawno wydany NIP-5 numer był pisany "ciurkiem" bez żadnych
    > kreseczek. Była to osoba fizyczna.

    mam wlasnie taki ciurkiem pisany nip, i tak sie nim posluguje i jak
    narazie jest ok :P

    Swoja droga to widzialem juz rzne dewiacje z nipami.
    Np. czy przy nipie musi byc PL ? no logicznym jest ze nie musi, a tu
    niektorzy przychodza i domagaja sie by wstawic im pl albo Bog wie co.
    Dzwonilem do urzedu i pytalem , powiedzieli ze nie musi byc zadnego PL itp.

    byli tez tacy co chcieli flage unijna z gwiazdkami, ale to juz byl
    odrebny jednorazowy przypadek.

  • 16. Data: 2004-12-13 11:00:51
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

> [...]
    > powiadomienia,
    > to na nich jest taki podział. Ale to przecież tylko podział, sam numer

    Ja jeszcze raz zapytam sie o jedna rzecz, ktora umknela wam w toku dyskusji.
    Jak podzial 3322 os fizyczne, 3223 os prawne ma sie do art 3 pkt 3 ustawy o
    identyfikacji podatkowej:
    "NIP nie może mieć ukrytego lub jawnego charakteru znaczącego, określającego
    pewne cechy podatnika, płatnika podatku albo płatnika składek
    ubezpieczeniowych." W swietle tego przepisu urzedy skarbowe lamia prawa,
    zadajac roznego formatu zapisu nip w zaleznosci od rodzaju podatnika, bo
    wtedy nip ma charakter znaczacy, okreslajacy pewne cechy podatnika.
    Prawda?
    pozdr.

    (a dokladnie jaki jest format NIPu w swietla prawa to jeszcze poszukam)

  • 17. Data: 2004-12-13 11:32:09
    Od: "och karol" <o...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pI> napisał w wiadomości
    > Nie maja do tego najmniejszych podstaw. Zreszta nry nip sa w bazie danych
    > przechowywane w postaci 10znakowego ciagu bez zadnych kreseczek.

    A ja na własne oczy widziałem dwa nip'y dwóch różnych firm, które różniły
    sie między soba tylko kreseczkami. Czyli np.:
    123-45-67-890
    123-456-78-90.
    Oba były zgodne z przydziałami z US i oba z byłego woj.lubelskiego.

    pozdr

    karol

  • 18. Data: 2004-12-13 13:15:49
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "och karol" <o...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 123-45-67-890
    > 123-456-78-90.
    > Oba były zgodne z przydziałami z US i oba z byłego woj.lubelskiego.

    2 firmy nie moga miec tego samego nru NIP. Niezaleznie z jak pisanymi
    kreseczkami.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 19. Data: 2004-12-13 15:38:58
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > mam wlasnie taki ciurkiem pisany nip, i tak sie nim posluguje i jak
    > narazie jest ok :P
    Spróbuj taki nip wpisac do programu zrobionego dla NFZ-tów którym się
    wykazuje obniżone skł. na zdrowotne. Bez kresek nie ma szans :-)

    PawełJ

  • 20. Data: 2004-12-13 18:31:24
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Lesio5" <l...@w...pl> popełnił 13 gru 2004 na pl.soc.prawo utwór

    > 2 firmy nie moga miec tego samego nru NIP. Niezaleznie z jak pisanymi
    > kreseczkami.
    Mogą, choć nie powinny.
    http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1131
    381&MP=4