  • 1. Data: 2004-09-24 05:41:33
    Temat: Jak jest róznica miedzy wlasnoscia spóldzielcza i wlasnoscia hipoteczna
    Od: "Derek" <b...@y...ca>

    Klaniam sie, posiadam spóldzielcze mieszkanie wlasnosciowe. Jestem namawiany zalozyc
    wpis do ksiegi wieczystej. Czy sa jakies praktyczne korzysci z takiego posuniecia?

    Pozdrawiam
    Derek

  • 2. Data: 2004-09-24 06:14:22
    Od: "MalGosia" <g...@o...pl>

    Derek napisal
    Klaniam sie, posiadam spóldzielcze mieszkanie wlasnosciowe. Jestem
    namawiany zalozyc wpis do ksiegi wieczystej. Czy sa jakies praktyczne
    korzysci z takiego posuniecia?

    Z moich obserwacji wynika, ze ludzie zakladaja ksiege dla
    wlasnosciowego spoldzielczego prawa do lokalu gdy biora kredyt
    hipoteczny. I jest to ok 90% przypadkow. Pozostale 10% to osoby ktore
    chca miec ksiege bo... tak :)
    Kiedys w przyszlosci prawdopodobnie i tak zalozysz kw dla swojego
    mieszkania, gdy spoldzielnia zacznie przenosic wlasnosc gruntu, na
    ktorym stoi budynek, na wlascicieli mieszkan.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2004-09-24 06:34:38
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Derek pisze:

    > Klaniam sie, posiadam spóldzielcze mieszkanie wlasnosciowe. Jestem
    > namawiany zalozyc wpis do ksiegi wieczystej. Czy sa jakies praktyczne
> [...]

    Napisales niejasno.

    Jes spoldzielcze prawo wlasnosiowe do lokalu i jest wlasnosc lokalu.
    Przy spoldzielczym prawie mieszkanie nadal jest "spoldzielni"

    odnosnie hipoteki w przypadku spoldzielczego prawa wlasnosciowego
    odpowiedzjuz masz

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-09-24 16:58:00
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pI>

    Uzytkownik "Derek" <b...@y...ca> napisal w wiadomosci
    ers.com...
    Klaniam sie, posiadam spóldzielcze mieszkanie wlasnosciowe. Jestem namawiany
    zalozyc wpis do ksiegi wieczystej. Czy sa jakies praktyczne korzysci z
    takiego posuniecia?

    Nie - bo nadal jest to 'wlasnosc' a nie wlasnosc.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 5. Data: 2004-09-25 03:22:33
    Temat: Re: Jak jest róznica miedzy spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu i prawem własnośći.
    Od: "Derek" <b...@y...ca>

    > Nie - bo nadal jest to 'wlasnosc' a nie wlasnosc.

    OK. Dostałem wniosek do wypełnienia o następującej treści:

    Działając na mocy art. 39. ust. 1 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowycj (Dz. U. Nr.
    4 z 23.01.2001 r. poz. 27, które wejdzie z życie dnia 24 kwietnia 2001r.) jako
    uprawniony członek spółdzieni mający spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
    mieszkaniowego w ............ przy ul. ................. nr. budynku ........... nr.
    mieszkania....................... żądam zawarcia ze mną przez Spółdzielnię umowy
    notarialnej, której treścią będzie przeniesienie przez spółdzielnię na mnie prawa
    własności tego lokalu w ten sposób, iż moje prawo odrębnej własności tego lokalu
    będzie związane z:
    1. prawem własności do nieruchomości obejmującej budynek, w któreym ustanawia się
    prawo odrębnej własności lokalu mieszkalnego.
    2. prawem własności pomieszczeń przynależnych do tego lokalu oraz udziałów we
    współwłasnośći nieruchomośći wspólnej, związanych z odrębną własnością uwłaszczonego
    lokalu.

    - jaka jest różnica między spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu i prawem
    własności?

    proszę o jak najwięcej informacji na ten temat oraz o opinię czy to ma sens w
    praktyce. np. jakby spółdzielnia zbankrutowała.

  • 6. Data: 2004-09-25 05:16:43
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pI>

    Użytkownik "Derek" <b...@y...ca> napisał w wiadomości

    - jaka jest różnica między spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu i
    prawem własności?

    Taka, że:
    - nie jestes wlascicielem czesci gruntu (jak we wspólnocie)
    - spóldzielnia moze ci narzucac swoje rózne dodatkowe płatnosci brane z
    sufitu a ty nie bedziesz mógl nawet zaprotestowac, tylko grzecznie zaplacisz
    - spóldzielnia moze cie ZMUSIC do sprzedazy twojego podobno własnego
    mieszkania, jak podpadniesz prezesowi

    To w skrócie. Mieszkania na wlasnosc nalezy kupowac u developera.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 7. Data: 2004-09-25 11:44:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Sep 2004, SQLwysyn wrote:

    >+ Użytkownik "Derek" <b...@y...ca> napisał
    [...]
    >+ - jaka jest różnica między spółdzielczym własnościowym
    >+ prawem do lokalu i prawem własności?
    >+
    >+ Taka, że:
    [...]

    Zgoda. I jak sp-nia np. zbankrutuje to mieszkanie "przechodzi"
    na wierzycieli (oczywiście z prawem mieszkania posiadacza
    prawa :)). Ale można dostać "nieoczekiwanego szefa" :)
    [...]
    >+ To w skrócie. Mieszkania na wlasnosc nalezy kupowac u developera.

    A co złego z kupieniu mieszkania *na własność* od sp-ni ??
    W poście Derek zapodał dość wyraźnie: "żądam [...] prawa
    własności" !! (a nie "wpisu do KW").

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-09-27 07:49:26
    Od: "Derek" <b...@y...ca>

> [...]
    > mieszkania, jak podpadniesz prezesowi
    >
    > To w skrócie. Mieszkania na wlasnosc nalezy kupowac u developera.

    Czy mógł bym was prosić o więcej szczegółów w tej sprawie.

    np. jaka jest różnica w wartości rynkowej mieszkania z spółdzielczym własnościowym
    prawem do lokalu,
    a mieszkaniem z prawem własnoći?

    Co daje własność częsci gruntu?

    Jakie dodatkowe płatności może narzucac spółdzielnia?

    Jak może spółdzielnia "zmusic do sprzedaży" mieszkania z spółdzielczym własnościowym
    prawem do lokalu?

    Czy jest jakaś różnica przy sprzedaży takiego mieszkania?

    ***********Proszę was bardzo, o jak najwięcej informacji na ten temat,
    dzięki**********************************

    Derek

  • 9. Data: 2004-09-27 10:10:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Sep 2004, Derek wrote:
    [...]
    >+ Czy mógł bym was prosić o więcej szczegółów w tej sprawie.

    A możesz googla pomęczyć ? Po to jest ;)
    [...]
    >+ Co daje własność częsci gruntu?

    Teoretycznie prawo udziału w zyskach (przychodach) jeśli takowe
    występują. W spółdzielni IMHO w praktyce nic - jako że przychody
    przeznaczane są na cele statutowe, czyli cele właściciela również.

    >+ Jakie dodatkowe płatności może narzucac spółdzielnia?

    Nie sądzę.

    >+ Jak może spółdzielnia "zmusic do sprzedaży" mieszkania
    >+ z spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu?

    AFAIK *zmusić* nie może.
    "Kfiatki" wychodzą przy wszelkich zmiana własnościowych: spadek
    (dziedziczenie), sprzedaż... Zdaje się że najważniejsze "dziury"
    w przepisach już połatano, ale przypadki takich którzy w wyniku
    owych "dziur" wręcz utracili mieszkanie - owszem, były.
    Dalej - nie wiem jaki jest zakres "prawa do mieszkania", IMHO
    "w zakresie w jakim jest to mieszkanie".
    Właściciel lokalu może zmienić jego przeznaczenie (na lokal
    gospodarczy na przykład), "własnościowiec" chyba nie.
    Dopóki właściciel mieszkania nie wchodzi w zakres prawa budowlanego
    (próbując np. rozebrać ściany nośne :>) to może swoje mieszkanie
    "przerabiać" - a "własnościowiec" to chyba musi zgodę otrzymać
    na zmianę rodzaju podłogi - w końcu mieszkanie NIE JEST JEGO...

    >+ Czy jest jakaś różnica przy sprzedaży takiego mieszkania?

    Daj googlowi - zarówno groups.google jak i "temu od www" :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-09-27 15:54:30
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pI>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > AFAIK *zmusić* nie może.

    Bylo juz kilka takich przypadków. Uchwala walnego zgromadzenia
    zainscenizowana przez nowego prezesa wzgledem starego prezesa. Pozbawia sie
    czlonkostwa i wyznacza termin sprzedazy mieszkania.
    Bandyckie prawo (jak cale prawo "spóldzielcze") - ale stosowane w praktyce.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt