eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak jest róznica miedzy wlasnoscia spóldzielcza i wlasnoscia hipoteczna › Re: Jak jest róznica miedzy spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu i prawem własnośći.
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak jest róznica miedzy spółdzielczym własnościowym prawem do
    lokalu i prawem własnośći.
    Date: Mon, 27 Sep 2004 12:10:35 +0200

    On Mon, 27 Sep 2004, Derek wrote:
    [...]
    >+ Czy mógł bym was prosić o więcej szczegółów w tej sprawie.

    A możesz googla pomęczyć ? Po to jest ;)
    [...]
    >+ Co daje własność częsci gruntu?

    Teoretycznie prawo udziału w zyskach (przychodach) jeśli takowe
    występują. W spółdzielni IMHO w praktyce nic - jako że przychody
    przeznaczane są na cele statutowe, czyli cele właściciela również.

    >+ Jakie dodatkowe płatności może narzucac spółdzielnia?

    Nie sądzę.

    >+ Jak może spółdzielnia "zmusic do sprzedaży" mieszkania
    >+ z spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu?

    AFAIK *zmusić* nie może.
    "Kfiatki" wychodzą przy wszelkich zmiana własnościowych: spadek
    (dziedziczenie), sprzedaż... Zdaje się że najważniejsze "dziury"
    w przepisach już połatano, ale przypadki takich którzy w wyniku
    owych "dziur" wręcz utracili mieszkanie - owszem, były.
    Dalej - nie wiem jaki jest zakres "prawa do mieszkania", IMHO
    "w zakresie w jakim jest to mieszkanie".
    Właściciel lokalu może zmienić jego przeznaczenie (na lokal
    gospodarczy na przykład), "własnościowiec" chyba nie.
    Dopóki właściciel mieszkania nie wchodzi w zakres prawa budowlanego
    (próbując np. rozebrać ściany nośne :>) to może swoje mieszkanie
    "przerabiać" - a "własnościowiec" to chyba musi zgodę otrzymać
    na zmianę rodzaju podłogi - w końcu mieszkanie NIE JEST JEGO...

    >+ Czy jest jakaś różnica przy sprzedaży takiego mieszkania?

    Daj googlowi - zarówno groups.google jak i "temu od www" :)

    pozdrowienia, Gotfryd