    From: "Akulka" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak dziala polskie prawo?
    Date: Fri, 17 Mar 2006 14:37:38 +0100
    <dv68n8$pkp$1@nemesis.news.tpi.pl> <dv68r3$7ij$1@news.dialog.net.pl>
    <dv6a56$cp2$2@inews.gazeta.pl> <dv6c18$avi$1@news.dialog.net.pl>
    <dv6cos$q2s$1@inews.gazeta.pl> <dv6dhk$cbl$1@news.dialog.net.pl>
    <dv6ed1$5jd$1@inews.gazeta.pl> <dv6fj9$cdr$1@inews.gazeta.pl>
    <dv6mfl$mdb$1@news.dialog.net.pl> <dv6o4a$rb5$1@inews.gazeta.pl>
    <dv6pko$p61$1@news.dialog.net.pl> <dv6qem$8qb$1@inews.gazeta.pl>
    <dv78v8$845$1@news.dialog.net.pl> <dv8si9$t1l$1@inews.gazeta.pl>
    <dv9unf$v7u$1@news.dialog.net.pl> <dvb9h5$bst$1@inews.gazeta.pl>
    <dvbkd3$88d$1@inews.gazeta.pl> <dvbogl$s09$2@inews.gazeta.pl>
    <dvbr2r$cfv$1@inews.gazeta.pl> <dve001$2dh$1@inews.gazeta.pl>
    <dve25g$cpq$1@inews.gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    news:dve25g$cpq$1@inews.gazeta.pl...

    > moze innym zacytuje:
    > "Sad odstępuje od wymierzenia kary , jezeli przekroczenie granic obrony
    > koniecznej bylo wynikiem strachu lub wzburzenia usprawiedliwionego
    > okolicznosciami zamachu."

    Ano właśnie.

    > mowimy wiec o dwoch roznych rzeczach, Ty o sytuacji w ktorej (nie mowie
    > o podanym przykladzie tylko o Twoim komentarzu w nawiasie) to zabicie
    > bylo wynikiem strachu i byli niezamierzone

    Fakt

    >ja o sytuacji gdy
    > pokrzywdzony swiadomie wykorzystuajc ten fakt zabija, ciezko rani czy
    > robi to samo nie po to by powstrzymac a p oto by sie zemscic .

    Ale to nie jest obrona konieczna. Nie trzeba na siłę udowadniać czegoś, że
    jest białe, jak każdy widzi, że jest białe, a tylko niektórzy doszukują się
    odcieni szarości.

    >Na takie
    > sytuacje przyzwolnia byc nie moze. Nie moze byc tez tak ze ktos
    > wyciagnie pistolet i strzeli do osoby ktora wyrywa komus torebke.

    A kto to popiera? Nie zauważyłam, żeby ktoś to popierał. Trzymaj się faktów.
    Chyba, że chodzi ci o moją wcześniejszą insynuację, że broń sobie kupię i
    strzelę by zabić skoro nie mam innych praw, a zabić po to, żebym nie płaciła
    mu ew. renty. To taka sarkastyczna ironia była...myślałam, że to oczywiste.

    >Pomijajac
    > jzu fakt ze zycie sprowazda do przedmiotu
    Tak, zauważyłam, ze ostatnio bandyci zabijaja nawet za 20 gr - papierosa
    jednego, za grę komputerową itd, itp. Mnie też to przeraża.;-)

    >jak byle zul to zabija wtedy
    > gdy nie jest zagrozone niczyje zycie i gdy mozna zlapac sprawce oraz
    > uzywa sposoby razaco niewspolmiernego do zagrozenia.

    Nie słyszałam o czymś takim, co jednak nie neguję, że takie sytuacje mogły
    ie. kiedyś zdarzyć. Ludzie niezrównoważeni psych. są wśród nas. Rzucisz
    jakimś przykładem?

    > Zmiany w kk na takie sytuacje zezwola.

    Konkretnie które? Wybacz, nie orientuję się w temacie.

    > I nie mow mi ze zlodzieje beda
    > sie bac, nei beda, jezeli ktos jest w potrzebei to tak czy inaczej
    > dokona takiego czynu, roznica bedzie polegac na tym ze do akcji bedzie
    > wkraqczac uzbrojony i nie wiem czy to na dobre wyjdzie ofiarze.

    A widzisz, tu fajnie coś rozgraniczyłeś. Ludzie w potrzebie - złodziej jak
    przymiera głodem to i tak ukradnie jak nie może lub nie chce znaleźć pracy.
    Ale ten, dla którego przemoc jest aktem podniesienia swojej samooceny i
    czerpie z tego przyjemność dba o swoje życie i liczy się z ryzykiem. Tacy
    atakują zawsze tylko słabszych i bezbronnych, wymiekają gdy widzą realne
    zagrożenie. Przykład np. szkoły - atakują w grupie młodszych, bezbronnych
    słabych emocjonalnie rówieśników. Przede wszystkim jednak koty i kocenie.

    > Moim zdaniem bardzo dobrym rozwiazaniem jest wprowadzenie paralizatorow
    > z wystrzeliwanymi 'drutami'. (Bron z kulkami ju znie jest dobra bo
    > przypadkiem mozna kogos trwale okaleczyc .. bo komus sie wydawalo).

    Takie paralizatory mają swoje plusy i minusy. Mogą być zarówno narzędziem
    obrony jak i przemocy. Każdy kij ma 2 końce.

    > W tym kierunku nalezaloby isc i edukowac ludzi, namawiac do pomocy
    > policji. A nie umzliwiac dokonanie bezkarnego morderstwa.

    A kto o morderstwie tu mówi? Tylko ty. Chodzi o to, żeby człowiek nie był
    karany za to, ze skutecznie się umie obronić i żeby nie stał przed
    dylematem - zostać kaleką lub być zamordowanym, a pójść siedzieć za ew
    obronę własną lub płacić rentę dla psychopaty, który wtargnął na twoją
    posesję z zamiarem odebrania zdrowia lub życia (bo zagarnięcie mienia jest
    tylko skutkiem pośrednim).

    Pozdrawiam,
    Akulka