    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak długo jest ważny paszport dla noworodka?
    Date: Wed, 26 Oct 2011 09:21:33 -0500

    On 10/26/2011 8:49 AM, Michal Jankowski wrote:
> [...]
    >>> 1. Paszport może być wydany małoletniemu, który ukończył 5 lat.
    >>> 1. Paszport jest ważny przez okres 10 lat od daty jego wydania.
    >>> 2. Paszport wydany małoletniemu, który ukończył 5 lat a nie ukończył

    > Bzdura. Rok jest ważny paszport TYMCZASOWY.
    >
    > Natomiast na żądanie rodziców można dziecku wydać paszport. Po prostu
    > paszport, bez przymiotnika. I taki paszport jest ważny w zasadzie 10
    > lat, dla osoby od 5 do 13 lat: 5 lat, a młodszych osób przepis o
    > okresie ważności nie wylicza, pomimo tego, że dopuszcza im wydanie
    > paszportu.
    >
    > Zapewne zgodnie z duchem prawa to będzie 5 lat, ale zgodnie z literą
    > przepisu, którą podawałem dwa razy i do której żaden z odpowiadaczy
    > nie raczył się odnieść, wychodzi 10 lat.
    >
    > MJ

    a ja bym jednak na twoim miejscu sprawdzil zanim komus napiszesz ze
    pisze bzdury.

    USTAWA
    z dnia 13 lipca 2006 r.
    o dokumentach paszportowych

    Art. 21.
    1. Paszport może być wydany małoletniemu, który ukończył 5 lat.
    2. Na żądanie rodziców paszport może być wydany małoletniemu, który nie
    ukończył 5 lat.

    art 32. 1a
    Paszport wydany małoletniemu, o którym mowa w art. 21 ust. 2, jest
    ważny przez okres 12 miesięcy od daty jego wydania.

    dla kompletu masz strone mswa

    http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/380/31/Informacje_
    paszportowe.html

    - zasad wydawania dokumentów paszportowych dla dzieci do 5 roku życia
    - co do zasady - zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy dzieciom w tym
    wieku wydawane są paszporty tymczasowe; w tym przypadku dzieci nie
    muszą być obecne przy składaniu wniosku paszportowego. Obecność będzie
    obowiązkowa wyłącznie, gdy na życzenie rodziców dziecku do 5 roku życia
    będzie wydawany paszport biometryczny,

    - terminu ważności paszportów biometrycznych wydawanych na żądanie
    rodziców dla dzieci do 5 roku życia - dokumenty te są wydawane z 12
    miesięcznym terminem ważności,

    -----

    jednym słowem
    BZDURA