  • Data: 2017-12-29 21:38:13
    Temat: Re: Jak cytować by obić sobie solidnie prawną dupę blachą? [Was: Nasz Dziennik]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29-12-17 o 17:29, A. Filip pisze:

    > A jak to wygląda w przypadku powtórzenia bez (jawnego) podania cytowanego źródła?
    > Czy orzecznictwo traktuje to zawsze/czasem jako wypowiedź własną?
    > Zresztą wydaje mi się że "tylko zacytowanie" znacząco utrudnia
    > wyciąganie konsekwencji prawnych ale nie zawsze uniemożliwia.

    Wiesz, normalną praktyką jest takie powielanie informacji i nawet Prawo
    Autorskie tego nie chroni. Trudno, by każdy dziennikarz osobiście
    jeździł i to sprawdzał. Dlatego powstały takie agencja. Taki Reuters, to
    w połowie XIX wieku.

    Ja nie siedzę w temacie, ale z jakiegoś powodu - nie wiem, czy nie
    finansowego - niektóre media zamiast korzystać takich sprawdzonych
    źródeł, to kombinują z osobami postronnymi. Masz podany email albo
    telefon i jak coś ciekawego napotkasz, to możesz takiego newsa sprzedać
    dziennikarzom. Tyle że oni powinni tego używać jako ewentualnej
    inspiracji, a tu pojawia się to z taką informacją "nasz reporter".

    Tyle, że ten "reporter" to przechodzień. On ie dostanie informacji o
    Policji, Strażaków. Pisze co widzi -i tu pół biedy - albo co mu się
    wydaje, że widzi.