eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak bezstresowo kupić używany ROWER? - tak, to właściwa GRUPA ;-) (papiery i legalność; paserstwo) › Re: Jak bezstresowo kupić używany ROWER? - tak, to właściwa GRUPA ;-) (papiery i legalność; paserstwo)
  • Data: 2008-11-27 18:11:20
    Temat: Re: Jak bezstresowo kupić używany ROWER? - tak, to właściwa GRUPA ;-) (papiery i legalność; paserstwo)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 26 Nov 2008, miclll wrote:

    > W jednym przypadku chciano mi wydać fakturę VAT przy zakupie. Czy to byłby w
    > ogóle jakiś dowód na legalność pochodzenia roweru odciążający mnie od
    > odpowiedzialności?

    Jasko Ci wyłożył sprawę ze strony karnej.
    Jak widzisz:

    > W jeszcze jednym przypadku dowiedziałem się od kobiety handlującej tego typu
    > sprzętem, że to sprzedawca bierze na siebie odpowiedzialność za sprzedawany
    > towar i ja nie mogę mieć żadnych nieprzyjemności prawnych!

    ...przy zakupie "podejrzanie tanio" nie można wykluczyć, że to nieprawda.

    Ale jest jeszcze jedna sprawa: namiary na sprzedawcę.
    "odpowiedzialność" to jedno.
    To że w razie jakby się okazało że rower jest kradziony i trzeba go
    *oddać* właścicielowi, żądając *oddania zapłaty* od sprzedawcy jest
    sprawą odrębną od winy i kary.

    Do tego mamy z lekka postawioną na głowie kolejność roszczeń: jak
    się okaże, że sprzedawca jest złodziejem, to państwo dba o ukaranie,
    zamiast najpierw przymusić do naprawienia szkody.

    pzdr, Gotfryd