  • Data: 2012-01-18 15:39:53
    Temat: Re: Ja w sprawie emerytury
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.01.2012 15:48, ToMasz pisze:

    > piszesz jakby jedynym celem było zdenerwowanie mnie i innych. Zus "da

    Jeśli trudna prawda ciebie denerwuje, to idź sobie z grup dyskusyjnych.

    > nam" co zechce, i nie mamy na to wypływu. Ile pracujemy? 40 lat? wiesz

    Pewien mamy.

    Coś musi dać, bo inaczej będą potężne ruchawki plus następne wybory
    wygra ten, co obieca cokolwiek więcej.

    > ile to jest 100zł na oprocentowaniu wyższym o 5% niż inflacja? Mnie

    A kto ci da oprocentowanie 5% wyższe niż prawdziwa inflacja??

    > wychodzi 7 razy tyle. a 5 % przy 40 letnim czasie to nie jest dużo. Co
    > potrzebujemy? cudów? podarków, jałmużny? NIE potrzebujemy zaorać zus i
    > stworzyć prawo sprzyjające oszczędzaniu na emeryturę. Wtedy zniknie coś
    > takiego jak wiek emerytalny.

    Zaorzesz ZUS, to ciebie zaorzą ci, co z tego ZUSu teraz dostają emerytury.

    Pewnie, że jestem za zniesieniem obowiązkowych składek - ale niestety
    nie jest to takie proste.

    Gdybyśmy zaczynali "od zera" - jasne, nie ma problemu. Jeden taki
    próbował zaczynać od zera. Pol-Pot się nazywał.

    I gdyby jeszcze ci, co samodzielnie nie odkładali na emeryturę, tracili
    głos, żeby potem nie móc zagłosować na kogoś, kto obieca im dać...

    Krótka piłka: likwidujesz ZUS... kasujesz składki... Co zrobisz z
    "zusowskimi" emerytami? Np. z inicjatorem wątku?