  • Data: 2020-09-18 21:22:48
    Temat: Re: Interwencja 2
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.09.2020 o 20:13, J.F. pisze:

    > W niedawnej dyskusji to sad sie chyba spoznil i postanowil juz po
    > terminie - czy policjanci nie powinni wypuscic natychmiast po uplywie
    > 48.00 h ?

    Jeśli przed upływem owych 48 godzin postawiono zatrzymanego w dyspozycje
    sądu (wniosek o tymczasowy areszt) to są dodatkowe 24 godzin. Razem to
    maksymalnie 72 godziny, ale w praktyce prawie zawsze mniej, bo mało kto
    w ostatniej minucie przekazuje wniosek. Profos ma obowiązek zwolnic
    zatrzymanego po upływie 48 godzin od zatrzymania, a jeśli ma odpis
    wniosku do sądu, to po 24 godzinach od jego doręczenia. Tam się wpisuje
    godzinę i minutę.

    > "W środę (24.06.2020) Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Śródmieścia rozpatrzył
    > moje zażalenie (autor tekstu: Jacek Międlar) na zatrzymanie 13 grudnia
    > 2019"
    >
    > Ciekawe czy mu dano te kartke ... bo jak znam zycie, to by napisal.

    Jak ja znam życie, to facet zażalenie napisał po wypuszczeniu. Ma na to
    7 dni.

    > A ten komplet materialow to jak by wygladal w tej sprawie, skoro zarzuty
    > sie zmienialy juz po zatrzymaniu ?

    Komplet materiałów, to komplet. To komplet materiałów uzasadniających
    zatrzymanie, a nie to, co się później działo. Zdarza się, ze
    zatrzymujemy sprawcę włamania, a później się okaże, że dopuścił się
    zabójstwa - oczywiście przykładowo. Ale zasadność zatrzymania ocenia się
    przez pryzmat wiedzy na chwilę zatrzymania, a nie materiał później
    zebrany. Kseruje się to i z zażaleniem wysyła oryginały, a pracuje dalej
    na kopiach.

    Sprawa tych składanych w czasie zatrzymania zażaleń jest traktowana dość
    priorytetowo. nie twierdze, ze śmigłowcem to przerzucają, tym nie mniej
    rozliczane to jest dość ściśle czasowo.

    --
    Robert Tomasik