  • Data: 2013-11-05 19:58:37
    Temat: Re: Instytucje publiczne, a oprogramowanie komercyjne.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.11.2013 17:12, Danusia pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w
    > wiadomości news:l598l6$bqp$1@node2.news.atman.pl...
    >>
    > No nie! Bez przesady. Może to są mikrokomputery, nawet może czasami
    > minikomputery, ale do prawdziwego komputera jest im tak daleko jak
    > wodzie z kranu do rzeki.

    Och, czyżbyś była blondynką walczącą o utrzymanie stereotypu "głupiej
    blondie"? ;->

    Primo: znakomita większość współczesnych telefonów komórkowych to
    maszyny o mocy obliczeniowej przewyższającej profesjonalne
    mikrokomputery z czasów początków popularnego internetu; np. moja
    starzejąca się Nokia N8 ma 64-bitowy procesor o wydajności bliskiej
    miliarda operacji na sekundę - jeden rdzeń mojego desktopa jest ledwie o
    rząd wielkości lepszy.

    Secundo: domowe komputery osobiste (PeCety) to właśnie mikrokomputery -
    nazwa "minikomputer" dotyczy potężnych maszyn serwerowych, nawet obecnie
    wielkości szafek (niedużych ale zawsze), następny krok to maszyny
    określane mianem "superkomputerów"; sugeruję żebyś nie używała snów
    których nie rozumiesz.