  • Data: 2016-10-24 20:43:35
    Temat: Re: Inernet
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:580bcd71$0$661$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 22-10-16 o 21:19, Sonn pisze:

    >I masz pomysł w jaki sposób wykazać cel osiągnięcia korzyści
    >majątkowej,
    >gdy ktoś sobie zrzuci na dysk udostępniany w Internecie materiał?

    To chyba proste - a po co sciagal ? Zeby nie placic za oryginal.

    >I żeby
    >ubiec stanowisko, że owa korzyść wynika z faktu, że za darmo - bo
    >spotkałem się kiedyś z takim stanowiskiem - to idąc tym tokiem
    >rozumowania każdy powinien kupić tam, gdzie najdrożej, bo inaczej
    >osiągnie korzyść majątkową. Co prowadzi do oczywistej paranoi.

    Ale to juz bedzie legalna kopia, sprzedawana tanio za odpowiednia
    umowa.

    >Nie zapominaj, że organizacje zbiorowego zarządzania prawami
    >autorskimi
    >zbierają haracz z wszystkich czystych nośników podnosząc, że służą do
    >kopiowania utworów. No ale skoro otrzymują już ową zapłatę -
    >ryczałtem
    >niejako - no to normalne użytkowanie tych nośników powinno być
    >legalne.

    Ale tak daleko ustawodawca nie poszedl :-)

    Zwracam zas uwage, ze technicznie rzecz biorac sciagniecie filmu z
    serwera i jego zapisanie na dysku, to jest utworzenie kopii.

    Na ile mozna to zrobic z utworem w gronie w kregu uzytkownikow
    jakiegos forum, to nie mniej wyrokowac :-)

    J.