  • 11. Data: 2012-09-09 22:17:08
    Temat: Re: Ile kosztuje i ile może adwokat?
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    news:504cdc4c$0$1218$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "arek" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Dużą nieroztropnością było samodzielne rozbieranie czegokolwiek. Teraz
    > ciężko bedzie cokolwiek udowodnić. Natomiast bezspornym pozostaje, że nie
    > zrobił kominka.

    Po tym rozebraniu był jeden dzień i razem ze mną podpiął wkład do komina
    prawidłowo (mam nadzieję, chcoć usczelniacza nie dawał pomiędzy rury tylko
    na zewnątrz - i już sie złuszczył i odpadł) tzn. bez rur na styk i dziur
    że ręka wchodziła pomiędzy nie. Z tym że nie ruszył dalej obudowy.
    Dlatego spytałem czy w ogóle - dla ogarnięcia całości - pisać o takich
    rzeczach,
    czy po prostu poprzestać na tym że nie wybudował kominka - tzn. czy jak nie
    napiszę to przepadło i nie będzie można do tego wracać. Dzięki za wpisy.

  • 12. Data: 2012-09-10 08:59:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Sep 2012, arek wrote:

    > 2. Widziałem wzory formularzy i czytałem na internecie teksty "wezwij do
    > zwrotu zaliczki a jak nie odda - to postępowanie nakazowe
    > wniosek zajęcie powództwa".

    Łamanie moje :)

    > Nic o zajęciu - to wolno czy nie wolno tego napisać?

    Bo tam jest "i".
    Po prawdzie też nie jest dla mnie jasne co ukryłeś pod "zajęciem
    powództwa", ale zajęcie z zasady ma miejsce do czegoś, co jest
    już zasądzone i na co wydano papier o egzekucji.
    Czyli *po* postępowaniu (wygranym).
    Rzuć okiem np:
    http://windykacja.wieszjak.pl/wszczecie-egzekucji/20
    2604,Wniosek-o-wszczecie-egzekucji.html
    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_t
    hread/thread/e15c1a4b78ada842/8dc9e206ebe32603
    Wychodzi, że podstawą jest zaakceptowanie faktu, iż nie załatwisz całości
    "jednym ruchem". Najpierw trzeba wygrać postępowanie (skutecznie, czyli
    musi się uprawomocnić), reszta później.
    Z tego co widzę są przypadki:
    http://www.eporady24.pl/wszczecie_postepowania_egzek
    ucyjnego,artykuly,4,58,355.html
    ...składania wniosku do sądu, ale chyba przejąć zarządzania przedsiębiorstwem
    owego przedsiębiorcy nie zamierzasz ;)
    Jakby chodziło o cokolwiek co "zajmuje" się przed lub w trakcie
    postępowania, to używa się nazwy "zabezpieczenie".
    Ale w opisanym przypadku, na moje oko, powodów do "zabezpieczania"
    nie widać - chyba że np. podejrzewasz iż gość ucieknie za granicę.

    Robert Ci napisał :]

    > Jak udowodnić że podał zły adres zamieszkania skoro dobrego
    > oficjalnie nie znam.

    A co stoi na przeszkodzie "nieoficjalnej" acz faktycznej wiedzy?
    Chcesz powiedzieć, że ustaleń np. firmy detektywistycznej z założenia
    nie wolno ujawniać przed sądem bo są "nieoficjalne"?
    "W wyniku usiłowań nawiązania kontaktu udało mi się ustalić..." - co
    w tym opisie jest nie tak?

    pzdr, Gotfryd