    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ile kosztuje i ile może adwokat?
    Date: Sun, 9 Sep 2012 20:09:57 +0200

    Użytkownik "arek" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:k2ikua$rjr$1@bgp1.inds.pl...

    > Dzięki, zrobię tak, wyznaczę nowy termin zakończenia i potem nowy termin
    > zwrotu zaliczki. Ale jeszcze trzy pytania:
    >
    > 1. Sprawa przeciągnie się o jakieś dwa tygodnie (tydzień na dokończenie
    > pracy, tydzień na wezwanie do zwrotu zaliczki). Rozumiem, że w tym czasie
    > na budowie nikt nie może nic robić. A jak to będzie dalej - jak sąd
    > wyznaczy rozprawę za xxx czasu? Trzeba brać jakiegoś rzeczoznawcę, żeby
    > określił stan zaawansowania robót (że niby nie wziąłem kilofa i
    > rozwaliłem tego co pan fachowiec dokończył w terminie), czy sąd coś
    > takiego bada?

    Po pierwsze mnożesz sfotografować. Po drugie świadkiem będzie nowy
    wykonawca. Rozwalanie kilofem tego, co fachowiec zrobiłjakby co on musi
    dowieść.

    > 2. Widziałem wzory formularzy i czytałem na internecie teksty "wezwij do
    > zwrotu zaliczki a jak nie odda - to postępowanie nakazowe i wniosek
    > zajęcie powództwa". Jak czytałem opis wypełnienia formularza to w "innych
    > wnioskach pozwu" są możliwe do wpisania tylko dwie opcje: a) rozprawa pod
    > nieobnecność strony powodowej i b) rozpoznaie sprawy w postępowaniu
    > nakazowym. Nic o zajęciu - to wolno czy nie wolno tego napisać?

    Nieznane jest mi pojęcie "zajęcie powództwa", toteż nie podejmuję się tu
    nic napisać. Przy większych kwotach można zakombinować z tyhmczasowym
    zabezpeiczeniem, ale w Twoim wypadku top moim zdaniem niecelowe.
    Skomplikuje procedurę, a nic technicznie nie da w praktyce.

> [...]
    > tylko wówczas gdy strona wykaże że nie mogła ich powołać wcześniej" (a ja
    > mogę już teraz wszystko opisać - tylko nie wiem czy jest ważne, np. to że
    > pan fachowiec w czwartek obiecał poprawić to co spartolił - ale w
    > poniedziałek, bo w piątek ma jechać do teściowej i bedzie pił wódkę...
    > albo że raz powiedział że poprawi, potem że nie poprawi "bo ja chcę być
    > przy tym i patrzeć co i jak robi a to dla niego jest uwłaczające bo już
    > 10 lat w tym fachu robi i ja mu nie będę mówił jak robić" a potem znów
    > się deklarował że dokończy ale nie przyszedł)

    Dużą nieroztropnością było samodzielne rozbieranie czegokolwiek. Teraz
    ciężko bedzie cokolwiek udowodnić. Natomiast bezspornym pozostaje, że nie
    zrobił kominka.