    From: "arek" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ile kosztuje i ile może adwokat?
    Date: Sun, 9 Sep 2012 19:51:14 +0200

    news:504c6a91$0$1231$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "arek" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Formułka wygląda w ten sposób, że naznaczasz mu nowy termin zakończenia
    > prac i wyjaśniasz, że po upływie umowę uważasz za zerwaną z jego winy.
    Dzięki, zrobię tak, wyznaczę nowy termin zakończenia i potem nowy termin
    zwrotu zaliczki. Ale jeszcze trzy pytania:

    1. Sprawa przeciągnie się o jakieś dwa tygodnie (tydzień na dokończenie
    pracy, tydzień na wezwanie do zwrotu zaliczki). Rozumiem, że w tym czasie na
    budowie nikt nie może nic robić. A jak to będzie dalej - jak sąd wyznaczy
    rozprawę za xxx czasu? Trzeba brać jakiegoś rzeczoznawcę, żeby określił stan
    zaawansowania robót (że niby nie wziąłem kilofa i rozwaliłem tego co pan
    fachowiec dokończył w terminie), czy sąd coś takiego bada?

    2. Widziałem wzory formularzy i czytałem na internecie teksty "wezwij do
    zwrotu zaliczki a jak nie odda - to postępowanie nakazowe i wniosek zajęcie
    powództwa". Jak czytałem opis wypełnienia formularza to w "innych wnioskach
    pozwu" są możliwe do wpisania tylko dwie opcje: a) rozprawa pod nieobnecność
    strony powodowej i b) rozpoznaie sprawy w postępowaniu nakazowym. Nic o
    zajęciu - to wolno czy nie wolno tego napisać?

    3. Czy w uzasadnieniu lepiej napisać więcej czy mniej? Tzn. pisać co dzień
    po dniu robił pan fachowiec czy napisać po prostu że nie wywiązał się z
    terminu i nie pozwolił na kontakt z sobą (znaczy lipny adres zamieszkania i
    nie odbieranie telefonów). Pytam, bo w poradniku jak uzupełniać formularz
    piszą o konieczności przedstawianie dowodów (jak udowodnić że pozwany
    podłączył mi rurę spalinową nie do wkładu ceramicznego w kominie ale po
    prostu wsadził kawałek w ścianę i obmurował dla niepoznaki - skoro sam to
    rozebrałem). Jak udowodnić że podał zły adres zamieszkania skoro dobrego
    oficjalnie nie znam. Z drugiej stronie na formularzu jest jak byk:
    "Okoliczności faktycznie, wnioski i dowody nie zgłoszone w pozwie mogą być w
    postępowaniu uproszczonym zgłaszane tylko wówczas gdy strona wykaże że nie
    mogła ich powołać wcześniej" (a ja mogę już teraz wszystko opisać - tylko
    nie wiem czy jest ważne, np. to że pan fachowiec w czwartek obiecał poprawić
    to co spartolił - ale w poniedziałek, bo w piątek ma jechać do teściowej i
    bedzie pił wódkę... albo że raz powiedział że poprawi, potem że nie poprawi
    "bo ja chcę być przy tym i patrzeć co i jak robi a to dla niego jest
    uwłaczające bo już 10 lat w tym fachu robi i ja mu nie będę mówił jak robić"
    a potem znów się deklarował że dokończy ale nie przyszedł)