  • 21. Data: 2005-10-19 10:58:53
    Temat: Re: Ile czasu na oddanie towaru
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dj59a5$8v3$1@atlantis.news.tpi.pl>, Marcin Żyła wrote:

    > Owszem tak.

    "Wszelkiego rosdzaju sklepy wysyłkowe, internetowe etc to pkt. 2.2" -
    Marcin Żyła. Nie kto inny.

    Renata

  • 22. Data: 2005-10-19 11:06:05
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Zatem czuję się w prawie wysunąć tezę, że dla typowego mężczyzny
    > bolesna jest zdolność niewysławiania się w języku ojczystym (Gee, sama
    > nie rozumiem, co napisałam.)

    Zrozumienie: "zdolnosc nieodróżniania sprzedazy w
    lokalu i poza lokalem przedsiebiorstwa" załatwi całkowicie sprawe.

    > A ad rem, również utrzymujesz, że nie ma czegoś takiego jak "sklep
    > internetowy"?

    Owszem tak.

    MZ

  • 23. Data: 2005-10-19 11:10:09
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Chyba wszystko poza rzeczami z Allegro i książkami z księgarni,
    > drukarką z giełdy, ale z nimi też się pewnie wkrótce rozprawisz. Ale
    > już mi wszystko jedno skoro i mnie nie ma, bo wieki temu umarłam z
    > głodu:)

    T wersja dla kobiet:

    Możesz coś kupić:
    1.Od osoby fizycznej
    2.Od przedsiębiorcy
    2.1 W siedzibie
    2.2 Poza siedzibą

    Wszelkiego rosdzaju sklepy wysyłkowe, internetowe etc to pkt. 2.2

    Nie zgdzasz się - kontrprzykład z uzasadnieniem.

    MZ

  • 24. Data: 2005-10-19 11:27:05
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Marcin Żyła <m...@m...com> naskrobał/a w

    > Wszelkiego rosdzaju sklepy wysyłkowe, internetowe etc to pkt. 2.2

    To umowa na odległość, a nie poza lokalem.

  • 25. Data: 2005-10-19 11:33:29
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dj5bke$m76$1@atlantis.news.tpi.pl>, Marcin Żyła wrote:

    > Uproszczenie, abyś zrozumiała sprzedaż poza lokalem.

    Już ci ktoś wytknął, że sam nie rozumiesz, i że chodzi o sprzedaż na
    odległość, ale próbujesz innym tłumaczyć.

    A podsumowując sklepy internetowe są tylko w uproszczeniu. W
    nieuproszczeniu ich nie ma, tak?

    Renata

  • 26. Data: 2005-10-19 11:45:46
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

  • 27. Data: 2005-10-19 13:25:34
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Już ci ktoś wytknął, że sam nie rozumiesz, i że chodzi o sprzedaż na
    > odległość, ale próbujesz innym tłumaczyć.
    >
    > A podsumowując sklepy internetowe są tylko w uproszczeniu. W
    > nieuproszczeniu ich nie ma, tak?

    Przykro mi, ze nie rozumiesz podstawowych pojęć, ale to w końcu nie mój
    problem.

    Wyjaśnie: W stosunkach pomiędzy konsumentem a osoba fizyczna, gdy
    dokonujesz zakupu towaru (nie usługi) występują dwa rodzaje spzredaży:
    - w lokalu
    - poza lokalem, w tym na odległośc.

    W lokalu, czyli to jest "normalny" sklep, biuro, etc "miejsce stałej
    sprzedaży, odpowiednio oznaczone" etc.
    Poza lokalem, w sytuacji gdy miejsce sprzedaży nie jest miejscem
    okreslanym jako "w lokalu" w tym na odległość, gdy zawierasz umowe za
    pomocą telefonu, internetu czy innego środka komunikacji.

    Jak ta forma sprzedazy zdalnej sie nazwie: sklep internetowy czy sklep
    wysyłkowy etc -to nieistotne. Z punktu widzenia prawa masz spzredaz w
    lokalu lub poza lokalem.

    MZ

    PS. Jak dalej masz kłopot, przykro mi.

  • 28. Data: 2005-10-19 13:32:06
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dj5hgj$9lr$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marcin Żyła wrote:

    > Wyjaśnie: W stosunkach pomiędzy konsumentem a osoba fizyczna, gdy
    > dokonujesz zakupu towaru (nie usługi) występują dwa rodzaje spzredaży:
    > - w lokalu
    > - poza lokalem, w tym na odległośc.

    Ktoś ci to wytknął, że się mylisz, ja dołożyłam, a ty wciąż swoje.
    Poza lokalem, a na odległość dwie różne sytuacje w rozumieniu
    prawa. Może lepiej by było gdybyś zaglądał do przepisów zanim zaczniesz
    tłumaczyć, wyjaśniać, pouczać.

    > Jak ta forma sprzedazy zdalnej sie nazwie: sklep internetowy czy sklep
    > wysyłkowy etc -to nieistotne. Z punktu widzenia prawa masz spzredaz w
    > lokalu lub poza lokalem.

    I na odległość.

    To jak, są w końcu te sklepy internetowe, czy ich nie ma?

    Renata

  • 29. Data: 2005-10-19 14:17:15
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

> [...]

    > Poza lokalem, a na odległość dwie różne sytuacje w rozumieniu
    > prawa. Może lepiej by było gdybyś zaglądał do przepisów zanim zaczniesz

    Rzeczywiście są to dwie różne kategorie, wprowadzone przez różne ustawy,
    ale w omawianej sprawie (może przypomnę ;-P "Ile czasu na oddanie
    towaru" ) i jedna i druga ustawa daje 10 dni na odstąpienie od umowy bez
    podania przyczyn.

    > To jak, są w końcu te sklepy internetowe, czy ich nie ma?

    Jak również telefoniczne, faksowe czy w formie PO BOX. Ale wszystkie
    noszą taką sama nazwę i nie jest nią to, co ciągle powtarzasz ;-)

    M.

  • 30. Data: 2005-10-19 14:34:12
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Żyła napisał(a):
    > Wyjaśnie: W stosunkach pomiędzy konsumentem a osoba fizyczna, gdy
    > dokonujesz zakupu towaru (nie usługi) występują dwa rodzaje spzredaży:
    > - w lokalu
    > - poza lokalem, w tym na odległośc.

    to nie jest 'w tym'
    to odrębne rodzaje sprzedaży, przynajmniej tak ujmuje to ustawa
    poza tym konsumentem a przedsiębiorcą chciałeś chyba napisać :)

    KG