  • 1. Data: 2011-08-25 15:38:47
    Temat: Ignorantia iuris nocet
    Od: mokpl <m...@g...pl>

    Nieznajomość prawa szkodzi.

    To ja się pytam, gdzie mogę sobie całe to "prawo" przeczytać (zachowując
    pewność, że to co przeczytam będzie najbardziej aktualne i kompletne -
    bez względu na dziedzinę)?

    Żeby temat uprościć, umówmy się, że mam nieskończenie wiele czasu i chęci :)

  • 2. Data: 2011-08-25 15:43:37
    Temat: Re: Ignorantia iuris nocet
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 25.08.2011 17:38, mokpl wrote:
> [...]
    > bez względu na dziedzinę)?
    >
    > Żeby temat uprościć, umówmy się, że mam nieskończenie wiele czasu i

    Np: http://isip.sejm.gov.pl. Powodzenia ;)

    OT:

    Ta maksyma powstała gdy całe prawo mieściło się zapewne na kilku zwojach.
    W dobie hurtowego drukowania przepisów (bo prawem tego się nazwać nie
    da) trzymanie się tej masymy prowadzi jedynie do hurtowej produkcji
    "deliktowców" (głównie administracyjnych, chociaż karnych też).

    Tomek

  • 3. Data: 2011-08-25 15:44:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (25.08.2011 17:38), mokpl wrote:
> [...]
    > bez względu na dziedzinę)?
    >
    > Żeby temat uprościć, umówmy się, że mam nieskończenie wiele czasu i

    isap.sejm.gov.pl - większość prawa tam będzie,

    Poza tym, pewnie czytelnie wszystkich uniwersytetów. Bierzesz dzienniki
    ustaw, monitory rządowe i inne takie i czytasz... powinieneś się
    zmieścić w skończonym czasie.

    p. m.

  • 4. Data: 2011-08-25 15:57:58
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (25.08.2011 17:43), tomek wrote:

    > Np: http://isip.sejm.gov.pl. Powodzenia ;)
    >

    > OT:
    >
    > Ta maksyma powstała gdy całe prawo mieściło się zapewne na kilku zwojach.

    Dzisiaj w zasadzie cała potoczna wiedza n/t prawa bierze się z omówień w
    mediach. Myślę że zmieściłoby się na kilku zwojach.

    > W dobie hurtowego drukowania przepisów (bo prawem tego się nazwać nie
    > da) trzymanie się tej masymy prowadzi jedynie do hurtowej produkcji
    > "deliktowców" (głównie administracyjnych, chociaż karnych też).

    Pomyśl sobie, do czego prowadziłoby niestosowanie tej maksymy.

    p. m.

  • 5. Data: 2011-08-25 17:06:51
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    mvoicem wrote:

    > Pomyśl sobie, do czego prowadziłoby niestosowanie tej maksymy.

    alez jak najbardziej, powinno sie do tego stosowac, ze skromnym
    zaznaczeniem ze calosc przepisow powinna byc zawsze latwo dostepna
    w ujednoliconej wersji, dowolny przepis wchodzilby w zycie nie
    wczesniej niz po XX miesiacach, *calosc* przepisow nie powinna
    zajmowac wiecej niz XX stron

    do tego 'odrobaczone' i zasilone na wzor tych w bardziej
    cywilizowanych krajach sady w ktorych sedzia ma nie mniej niz
    40 lat i minimum po 6 lat doswiadczenia jako adwokat i prokurator

    pare zmian co do finansowania i tworzenia partii, zniesienie immunitetu
    poselskiego, utrata mandatu po trzeciej nieobecnosci w roku
    (w przypadku choroby oczywiscie tez, skoro chory to jak niby
    ma sie posel panstwem zajmowac), odpowiedzialnosc majatkowa
    i karna dla wszystkich urzednikow az do prezydenta wlacznie...
    i tak z grubsza wtedy jestem za tym zeby stosowac sie do
    ignorantia iuris nocet...

  • 6. Data: 2011-08-25 17:12:20
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-08-25 17:44, mvoicem pisze:

    > Poza tym, pewnie czytelnie wszystkich uniwersytetów. Bierzesz dzienniki
    > ustaw, monitory rządowe i inne takie i czytasz... powinieneś się
    > zmieścić w skończonym czasie.
    Bez jaj...
    Oni to szybciej piszą, niż normalny człowiek jest w stanie czytać. Wszak
    ich jest 460 i mają do pisania sztaby sekretarzy.

    Gdyby tak udało się odstrzelić 95%, to może...

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 7. Data: 2011-08-25 19:39:34
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 25.08.2011 17:57, mvoicem wrote:

    > Pomyśl sobie, do czego prowadziłoby niestosowanie tej maksymy.

    Ależ ja bardzo chętnie będę ją stosował, niech tylko druga strona
    równania się trochę odchudzi :)

    Tomek

  • 8. Data: 2011-08-25 20:06:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-08-25 17:43, tomek pisze:

    > Ta maksyma powstała gdy całe prawo mieściło się zapewne na kilku zwojach.

    Nieprawda. Zasada powstała gdy całe prawo mieściło się na XII tablicach ;)

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 9. Data: 2011-08-25 20:09:27
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 25.08.2011 22:06, Johnson wrote:

    > Nieprawda. Zasada powstała gdy całe prawo mieściło się na XII tablicach ;)

    Dobre :)

    Tomek

  • 10. Data: 2011-08-25 20:13:03
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-08-25 19:06, m4rkiz pisze:

    > do tego 'odrobaczone' i zasilone na wzor tych w bardziej
    > cywilizowanych krajach sady w ktorych sedzia ma nie mniej niz
    > 40 lat i minimum po 6 lat doswiadczenia jako adwokat i prokurator

    Czemu 40 lat? Ma być jakimś Stefanem Karwowskim czy jak ?!

    > utrata mandatu po trzeciej nieobecnosci w roku

    Odwrotnie ;) Jak by posłowie nie chodzili na obrady uchwalili by mniej
    głupiego prawa. Po pierwsze często byłoby brak kworum, a po drugie im
    więcej ludzi w grupie tym grupa głupsza. Czyli mniej posłów = mądrzejsze
    prawo. Należy więc promować nieobecnych posłów - przynajmniej nie szkodzą :)

    > odpowiedzialnosc majatkowa i karna dla wszystkich urzednikow az do prezydenta
    wlacznie...

    Przede wszytskim za co? Bo jak za wyrządzanie szkody to już dawno jest.

    > i tak z grubsza wtedy jestem za tym zeby stosowac sie do
    > ignorantia iuris nocet...

    A momi m zdaniem wystarczyłoby w szkole porządnie uczy czytać, a głąbów
    nie przepuszczać do dalszych klas,a już broń boże na studia.