    From: "Tiger" <c...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: IT provider - kary regulaminowe.
    Date: Thu, 16 Jun 2005 00:46:24 +0200

    > W tym wypadku regulamin jest po prostu umową cywilnoprawną. A tę strony
    > mogą w zasadzie dowolnie konfigurować. Nie napisałeś, czy jesteś
    > konsumentem, czy łącze jest na firmę. Bo jakbyś był konsumentem, to
    > jeszcze można by było zastanawiać się, czy czasem regulamin nie zawiera
    > niedozwolonych unormowań.
    >
    > Ten punkt o etykiecie jest trochę głupi. Bo tak naprawdę, to nikt nie
    > sformalizował tej netykiety do końca. Równie dobrze ich oświadczenie
    > możesz potraktować jako zerwanie przez nich umowy ze skutkami prawnymi z
> [...]

    Jestem uzytkownikiem, osoba fizyczna. Co do rzeczy, o ktore mnie oskarzaja,
    sa nimi "naruszenia netykiety" w postaci "obrazania pracownikow". Czyli:

    1) Trzy piosenki na temat Joanny Pasynkiewicz, dyr. marketingu Aster:

    http://strony.aster.pl/tygrysie/TlustaDziewicaJoanna
    .rar
    http://strony.aster.pl/tygrysie/JoannoBlagamCie.rar
    http://strony.aster.pl/tygrysie/disAster.rar

    2) Posty na grupach, gdzie mowilem o zlodziejskich i chamskich praktykach
    firmy Aster wzgledem mojej osoby (mam na to potwierdzenie w postaci uznanej
    reklamacji)

    3) Korespondencja z dzialem korespondencji, gdzie bylem notorycznie
    traktowany przez pracownika tego dzialu, jak smiec, jak czlowiek, ktoremu da
    sie wcisnac kazde klamstwo. Probowalem dojsc prawdy, dlaczego dwie uslugi
    nie dzialaja, jak powinny - mialem potwierdzenia techniczne i zbiorowe
    (opinie uzytkownikow), ze nie jest to kwestia awarii u mnie, tylko awarii
    ogolnej. Mimo to, ow czlowiek non stop wmawial mi, ze "wszystko dziala". W
    dodatku, w rozmowie o wprowadzeniu TVP Kultura do pakietu luksusowego dobra,
    jakim jest pakiet cyfrowy (co nijak sie ma do "misyjnosci" tego kanalu),
    odpowiedzial, ze "nie ma obowiazku sie spowiadac". Odmawiali mi podania
    podstaw prawnych do odmowy negocjacji cen w zwiazku z tym, ze wyrazilem chec
    przejscia do konkurencji i chcialem dac im szanse negocjacji cen ze mna -
    odmowili samego procesu, wyraznie dajac do zrozumienia, ze mam do czynienia
    niejako z "cenami urzedowymi" - z czym sie nie zgodzilem i chcialem od nich
    podstawy prawnej. Nastepnie, po tych wszystkich tekstach wyslalem im pismo,
    w ktorym mowie, ze:

    "Otoz prosze przyjac do wiadomosci, ze dzialanie to bylo cwaniactwem, godnym
    "konika" spod kina, albo teatru. Bylo to dzialanie, przypominajace
    spekulanckie manewry cinkciarzy i im podobnych, a firma Aster w pelnej
    okazalosci pokazala poziom dobrego wychowania osob decyzyjnych, ktore
    podjely taki ruch. Jest to dzialanie o charakterze spekulacyjnym i zawiera
    wszelkie znamiona swiadomego dzialania na szkode klienta, przy czym
    powolywanie sie tutaj na negocjacje umow z TVP jest pomylka, poniewaz
    przekaz cyfrowy bez trudu mozna udostepniac w postaci analogowej i nie
    wymusza on wprowadzania TVP Kultura wylacznie do oferty cyfrowej.

    Jezeli w tym kontekscie Panstwa polemika zmierzac bedzie dalej w kierunku
    udowadniania Waszych iluzorycznych racji w wyzej wymienionej kwestii, smiem
    posadzic pracownikow dzialu korespondencji o niepoczytalnosc i umyslowe
    uposledzenie, bowiem tylko niepoczytalni ludzie sa w stanie dojsc do
    przeswiadczenia, ze tak jawne, bezczelne lgarstwa przejda gladko, zas tylko
    uposledzeni umyslowo ludzie sa zdolni do takiego uporu i absolutnego braku
    samokrytycyzmu w prowadzeniu belkotliwych, klamliwych i obrazliwych dla
    przecietnie nawet inteligentnego czlowieka polemik.

    Zas co do zawartej w odpowiedzi prosbie o regularne uiszczanie rachunkow...
    Uprzejmie informuje, ze w swoim pismie z 15 IV 2005 zaznaczylem, iz oczekuje
    negocjacji oplat abonamentowych, w zwiazku z nadchodzaca zmiana ich
    wysokosci w miesiacu maju. Nie rozumiem, jakim prawem kaduka pracownik
    jakiegos dzialu korespondencji Aster smie zwracac mi uwage, czy reguluje
    swoje rachunki w terminie"

    To w zasadzie wszystko, o co oni moga mnie oskarzyc o zlamanie netykiety.

    Bardzo prosze o opinie, czy w tej sytuacji moge im pokazac, ze zyjemy w
    panstwie prawa, w ktorym nie powinno sie traktowac klientow, jak smieciow,
    ktorzy powinni cieszyc sie, ze maja za co placic. Dodatkowo, o czym rowniez
    sa zapisy w Aster, moje zdenerwowanie podyktowane bylo polityka zamknietych
    drzwi, ktora ta firma stosuje. Nie da sie w tej firmie przejsc przez
    pracownikow najnizszego szczebla, ktorzy w wiekszosci sa niekompetentni,
    niedoinformowani i nie dysponuja uzytecznymi informacjami. Po zarzuceniu im
    tego mowia, ze "nie ma innej mozliwosci rozmowy z firma"... Ot, cala
    historia.

    Powiedzcie, prosze, czy to normalne i co mam zrobic.

    Pozdrawiam

    Tiger