eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoI znowu nasi dzielni policjanci i system "sprawiedliwości" się popisuje. › Re: I znowu nasi dzielni policjanci i system "sprawiedliwości" się popisuje.
    From: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: I znowu nasi dzielni policjanci i system "sprawiedliwości" się
    popisuje.
    Date: Fri, 9 Jan 2004 08:55:09 +0100

    news:btkb19$74i$11@news.onet.pl...

    > Skoro tak, to rowerzyści są organizatorami. po za tym zgodnie z prawem
    > ktoś powinien jednak wystąpić o zgodę na zgromadzenie. Z zacytowanego
    > przez Arka artykułu dowiadujemy się, że "Jechali eskortowani przez
    > policję". No to nie ma siły, ktoś o tę eskortę musiał wystąpić. Zresztą,
    > jeśli faktycznie nie ma organizatora, to zgromadzenie takie jest
    > nielegalne ze wszystkimi wynikającymi z tego konsekwencjami dla
    > uczestników.

    "Ja sobie normalnie jechałem rowerkiem. A że parę innych osób jechało? Co mi
    do tego - nie znam ich!"

    Zdaję sobie sprawę, że faktycznie to jest swoista demonstracja, ale
    oficjalnie nie jest to żadne zgromadzenie - drogi są publicznie i o ile nie
    łamie się przepisów o ruchu drogowym, może po nich jeździć każdy - kiedy
    chce i którędy chce. A że akurat 'przypadkiem' parę obcych sobie osób jedzie
    w tym samym kierunku - to nie jest zabronione (choć może się to zmienić, bo
    USA zaczynają wprowadzać np. zakaz ustawiania się w samolotach w kolejkę do
    kibelka - ordung mus sein!).

    Owszem, można się powołać na przepis o max. długości kolumn pojazdów, ale to
    też dotyczy kolumn zorganizowanych - inaczej w godzinach szczytu trzebaby
    wlepić mandaty wszystkim tkwiącym w korkach :)

    Co innego, gdyby jechali np. całą szerokością ze wspólnymi transparentami...