    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Hurtownia wina i "duża sprzedaż"
    Date: Wed, 28 Sep 2011 09:06:31 +0200

    W dniu 2011-09-28 00:09, mvoicem pisze:
    > [...]
    >
    > Nadal nie rozumiem, dlaczego jest to twój problem? Przecież nie jesteś
    > klientem ani jego pracownikiem, ale pracownikiem/kontrahentem hurtowni.

    Bo ten sklep to mój klient - w sensie, że ja go "obrabiam" od strony
    informatycznej i fiskalnej.

    > Skoro twój pracodawca/zleceniodawca nie chce sprzedać, to jego prawo ...

    Art. 135 KW - chyba nie wiesz, o czym piszesz.
    "Kto [...] odmawia sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny."

    > To jest hurtownia, z zasady sprzedająca tylko dla firm, chyba w/w w tym
    > przypadku nie obowiązuje (ale mogę się mylić).

    Jeśli nie wiesz dokładnie, to doczytaj: klient kupuje w sklepie. Ponadto
    hurtownia też ma zarejestrowaną sprzedaż detaliczną.
    Towar jest wystawiony i ometkowany.

    > Nie wykluczam że jest podstawa (niekoniecznie prawna), ale warto by
    > właśnie u źródła dowiedzieć się jaka ona jest.

    Co to znaczy "niekoniecznie prawna"? KW? KC? Ustawa o Rachunkowości?
    Dziennik Ustaw? Rozporządzenie MF?
    Jest ograniczenie sprzedaży gotówkowej - bodajże 15000 euro - Ustawa o
    rachunkowości, art. 3.
    Ale ja w tych ustawach nie siedzę, dlatego pytam.
    Możemy podyskutować o ustawach dotyczących sprzedaży w aspekcie
    fiskalizacji czy VAT, czyli przykładowo Dz.U.11 nr 50/1993, ( Dz. U.
    2004r. Nr 54, 1994, Dz.U. Nr 108 poz. 948, rok 2002 itd. - tutaj
    "troszkę" wiem.

    > Na twoim miejscu zrobiłbym tak:
    > - jeżeli to jest twój problem, nie twojej szefowej/zleceniodawczyni - no
    > to nie twój problem :).
    > - jeżeli to jednak jest jej problem, tj. chciałaby sprzedać ale się boi
    > bo "duża ilość", ustaliłbym skąd jej się ta "duża ilość" wzięła, sięgnął
    > do tego czegoś (być może przepis) skąd jej się ta duża ilość wzięła i
    > dopiero z tym czymś (być może przepisem) udawał się na grupę i być może
    > coś się wymyśli.

    Ech, mam wrażenie, że tylko wprowadzasz zamęt ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.