  • Data: 2005-09-14 06:07:53
    Temat: Re: Hosting i brak DG
    Od: Xorock <x...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    SDD napisał(a):
    > Raczej przez 2 lata. I skonczenie studiow nei ma nic do rzeczy. Gosc moze
    > spokojnie otwierac DG bedac studentem.

    Po prostu od dawna się tym nie interesowałem i mam "lekko" przestarzałe
    informacje :) W każdym bądź razie kiedyś była zniżka dla absolwentów
    zakładających własną firmę. Można było przez 12 miesięcy zrezygnować z
    opłacania składek ZUS co się z wiadomych przyczyn opłacało. Widocznie
    teraz obowiązuje już tylko (cytat):

    Po wejściu w życie nowych przepisów, osoby które zdecydują się na
    otworzenie własnego biznesu, przez pierwsze 2 lata będą płacić składki
    na ubezpieczenie emerytalne i rentowe od podstawy wynoszącej 30 proc.
    minimalnej płacy (254,70 zł), a nie tak jak obecnie 60 proc.
    przeciętnego wynagrodzenia (1449,27 zł). Od tej niższej podstawy opłacą
    także składki na ubezpieczenie chorobowe, wypadkowe oraz na Fundusz
    Pracy. Oznacza to, że miesięczna kwota składek ubezpieczeniowych, jakie
    płacić będą początkujący przedsiębiorcy spadnie z 724,91 zł do 254,84
    zł. W ciągu dwóch lat będą mogli zaoszczędzić dzięki nowym przepisom
    ponad 11 tys. zł.

    W 2005 r. minimalne wynagrodzenie wynosi 849 zł. Podstawa wymiaru
    składek na ubezpieczenia emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe dla
    osób rozpoczynających działalność wynosi więc 254,70 zł (30 proc. x 849 zł)