    From: "mr.all" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Hipermarkety, plecaki, itp. - jeszcze raz
    Date: Tue, 19 Sep 2006 18:09:49 +0200
    <i...@n...lechistan.com> <eelh5n$kti$1@inews.gazeta.pl>
    <eeliss$l6r$1@news.onet.pl> <eelj64$s6t$2@inews.gazeta.pl>
    <i...@n...lechistan.com> <eemere$1i8$5@inews.gazeta.pl>
    <eemhca$caj$2@inews.gazeta.pl>
    <1...@d...googlegroups.com>
    <g...@n...lechistan.com> <eemntt$6h8$1@news.onet.pl>
    <eempjn$6h4$1@atlantis.news.tpi.pl> <eemql4$hfp$1@news.onet.pl>
    <eems0t$ggp$1@atlantis.news.tpi.pl> <eemss9$q28$1@news.onet.pl>
    <een0qe$duj$1@nemesis.news.tpi.pl> <een35n$ib8$1@news.onet.pl>
    <eenasb$gb9$2@atlantis.news.tpi.pl> <eeoqun$5ud$1@news.onet.pl>
    <eep21r$ih1$2@atlantis.news.tpi.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <

    > pewnie, że są. Były na paliwo, cukier, buty. Obecnie od czasu do czasu
    bywają
    > przy sprzedaży wielotomowych dzieł. Ale to przypadki strzególne.

    W sposob szczegolny potraktowalem slowo 'talon'.

    > Nie, no coś Ty? Nie zrozumiałeś. ochroniarz może zatrzymać, ale w wypadku
    > popełnienia przestępstwa lub wykroczenia. chodzenie z plecakiem póki co
    nim nie jest.

    A jesli w plecaku sa skradzione towary?
    Skad o tym ma wiedziec ochroniarz i jak ma to sprawdzic, gdy chce sprawdzic?
    Wystarczy zapytac?

    > Jak nie wiem, to kontrolować nie może. nawet polijant musi mieć jakieś tam
    > enigmatyczne podstawy do przypuszczeń, że coś znajdzuie i nie może sobie
    tak na
    > chybił - trafił przeglądać kieszeni.

    Oki. To sprobujmy ustalic owe potencjalne podstawy.

    > Na żadnej. W wypadku podejrzenia, ze dosżło do kradzieży może ująć taką
    osobę i
    > przekazać Policji. Ujęty ewentualnie może dobrowolnie pokazać zawartość
    siatek.
    > To już jego sprawa.

    Czyli ochroniarz nie ma zadnej mozliwosci...
    Jak rozumiesz 'ujac'?

    > Nic. Upominać.

    Moze bedzie to utrudnianie klientom w poruszaniu sie po sklepie.
    A moze mozna stanac w miejscu przejscia utrudniajac zlosliwe
    przechodzenie...

    > Przykąłdowo we Włoszech jest takie prawo, że mają
    > prawo sparwdzać zakupy z paragonem aż do wyjścia ze sklepu. Stąd tam
    wszyscy
    > zabierają paragony. perwnie w innych krajach jest podobnie. W Polsce nie
    ma
    > takiego przepisu,

    Makro sobie wprowadzilo.

    > Nie moze wiedzieć. Musi zdecydować. Ująć, albo odpuścić.

    A gdyby to byla firma ochroniarska?

    > Jak najbardziej.

    No wlasie... wiec czasem warto sie naddac z honorowym trwaniem przy prawie.
    --
    --pozdr.czes
    www.mrtechnik.pl