eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoHipermarket, niewpuszczenie na teren sklepu, odmowa sprzedazy › Re: Hipermarket, niewpuszczenie na teren sklepu, odmowa sprzedazy
  • Data: 2005-12-19 22:48:16
    Temat: Re: Hipermarket, niewpuszczenie na teren sklepu, odmowa sprzedazy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:do6n2u$go1$1@news.onet.pl...
    > Poważnie? A od ilu sztuk zaczyna się hurt? Od dwóch? Więc np. 2
    batoniki
    > to już hurt? Czy może dopiero trzy? Albo może cztery? No i druga
    sprawa
    > - kodeks wcale nie pisze o sprzedaży detalicznej.

    W kodeksie wykroczeń mowa jest o przedsiębiorstwie handlu
    detalicznego. A zatem nie wielkość zakupu, a rodzaj prowadzonej
    działalności gospodarczej reguluje ewentualną odpowiedzialność
    sprawcy.

    Za to w OSNKW 1986/3-4/17 [przegląd orzeczn.: Ćwiąkalski Z.; Zoll A.
    NP 1987/6/46] znalazłem takie zdanie: "Artykuł 6 ust. 3 ustawy z dnia
    10 maja 1985 r. o zmianie niektórych przepisów prawa karnego i prawa o
    wykroczeniach (Dz. U. Nr 23, poz. 100) określa wartość towaru będącego
    przedmiotem wykroczenia określonego w art. 135 k.w. do 20 000 zł."
    Czyli wychodziło by na to, że większe zakupy nie podlegają po ten
    przepis.

    Tyle, że znalazłem przywołany przepis i brzmi on: "Ilekroć przepisy
    ustaw przewidują za wykroczenie dolną lub górną granicę nawiązki albo
    określają wartość kwotową mienia, towaru lub wyrządzonej szkody,
    ustala się je w dwu i pół raza wyższej wysokości." Nijak nie potrafię
    zrozumieć, na jakiej podstawie Sąd Najwyższy posiłkując się tym
    przepisem doszedł do takiej konkluzji. Stąd cytuję to wiernie i może
    ktoś potrafi to zinterpretować.