  • Date: Wed, 21 May 2008 21:20:38 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Handel wierzytelnościami

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > Skoro pisał o przerwaniu biegu, zakładałem, że chodzi o czynność , która
    > mogłaby to zrobić - czyli zawezwanie przed sąd do zawarcia ugody ;P

    O sądzie nic nie pisał, więc zakładałem, że wezwał np. poleconym i
    zadowolony siedzi myśląc, że przedawnienie przerwane.

    > Wiesz, jeśli na pakiet 80 000 wierzytelności trafi ci się 50
    > nienależnych, i te 50 osób uzewnętrzni się na łamach prasy/pbb/psp/etc
    > ... to nadal można śmiało twierdzić, że jest jak piszę.

    Od TPSA i innych kupują hurtowo...

    > No ja też tylko zapytałem ;)

    > To pacz na nmojego 1 akapita - ja tysz ;P

    Ale tutaj już chodziło o sytuację, jakby nabywca długu zechciał się sądzić.

    > JA tam bardziej piję do przedsiębiorców, którzy twardo powołują się na
    > przedawnienie nie podnosząc żadnych wątpliwości co do istnienia dłuhggu

    Bo po tyle lat z reguły nikt "kwitów" nie trzyma, a bez tego formalnie
    mogą się powoływać tylko na przedawnienie.

    > ... a "wygląd" firmy, która nie płaci nawet za tel, nie jest imho
    > wyglądem "oczekiwanym u naszcych kontrahentów" , co właśnie skutkuje
    > często płaceniem takich.

    Te wszystkie rejestry długów tak się skompromitowały przyjmując różne
    mocno wątpliwe "długi", że IMHO nikt rozsądny nie będzie na to zwracał
    większej uwagi. Przynajmniej jeśli dany wpis nie jest poparty tytułem
    wykonawczym.

    Poza tym logiczne jest, że skoro jakaś firma zwlekała z domaganiem się
    rzekomej wierzytelności tak długo, że ewentualna wierzytelność się
    przedawniła, to w tej firmie panuje taki burdel, że nie można mieć
    pewności, czy faktycznie zobowiązanie jeszcze istnieje, czy może zostało
    już dawno zapłacone.