    From: "Kaizen" <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja - wymiana na nowy
    Date: Fri, 7 Jun 2002 10:02:59 +0200

    Użytkownik "[ piotr sut ]" <p...@t...pl> napisał
    w wiadomości news:adofdp$gi1$1@news.tpi.pl...
    > Rozporzadzenie Rady Ministrow z dnia 30 maja 1995 r. w sprawie
    szczegółowych
    > warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z
    udziałem
    > konsumentów.

    Faktycznie nie znałem tego rozporządzenia. Ale w KP zaktualizowanym ostatnio
    AFAIK w 2002r nie ma wymagu, by rzecz była nowa.

    Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy
    odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy
    odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz
    wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma
    zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub
    naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775