eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja na zaplombowany komputer - a prawo do rozbudowy komputera. › Re: Gwarancja na zaplombowany komputer - a prawo do rozbudowy komputera.
    From: Tomasz Slaski <t...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja na zaplombowany komputer - a prawo do rozbudowy komputera.
    Date: Mon, 30 Sep 2002 14:54:59 +0200

    Jacek wrote:

    > Ok.
    > Ale mnie interesuje odpowiedz, na ile takie praktyki stanowia naruszenie
    > praw konsumenckich i usilowanie monopolizowania dodatkowej uslugi
    > polegajacej na instalacji dodatkowych podzespolow,
    > gdy taki montaz nie wymaga wiedzy specjalistycznej,
    > a gdy juz klient zdecyduje sie usluge zlecic, to
    > dlaczego producent ma usluge monopolizowac na wylacznosc w okresie
    > okresu gwarancji >

    Zabezpieczają sie przed ewentualnym lamerstwem uzytkownika - mozna
    przeciez sfajczyc płyte głowna wyładowaniem elektrostatycznym,
    zaplombowanie kompa uniemozliwia dłubanie niewprawnym osobnikom, co
    zagladaja "z ciekawości".
    Uważam, ze cena za zamontowanie podzespołu powinna być niższa jeśli
    juz koniecznie chcą zarobić pare groszy i tyle.

    > Co wiecej.
    > Producent komputera nie mowi, ze nie mozna instalowac podzespolow
    > we wlasnym zakresie,
    > ale groziutrata praw z tytulu gwarancji,
    > nie okreslajac jednoczesnie warunkow i okolicznosci, kiedy ta grozba
    > zostanie spelniona.

    Grożą utratą gwarancji w razie zerwania plomb. Wszystko na temat.
    Umowa gwarancyjna moze takie coś stanowić - zresztą nie dotyczy tylko
    komputerów. Jesli nie odpowiadaja ci warunki gwarancji - poszukaj
    takiego dostawcy, co da lepsze. Wiecej zyskasz, niz roztrzasajac
    sprawe tutaj.

    --
    TOM
    TS635-RIPE LAN/MAN BAFH GSM +48 607 81 83 30