eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja na komputer. › Re: Gwarancja na komputer.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!newsfeed.tpinternet.
    pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja na komputer.
    Date: Fri, 05 Jul 2002 12:59:39 +0200
    Organization: Extreme golf course designer
    Lines: 54
    Message-ID: <4...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
    References: <ag2g9o$7jl$1@news.tpi.pl> <ag3a7i$lh2$1@news.tpi.pl>
    <ag3tts$h1u$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: pd57.katowice.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.tpi.pl 1025866785 4788 213.76.228.57 (5 Jul 2002 10:59:45 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 5 Jul 2002 10:59:45 +0000 (UTC)
    X-Accept-Language: en-US,pl
    X-Mailer: Mozilla 4.79 [en] (Win98; U)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:99381
    [ ukryj nagłówki ]

    Boguslaw Szostak wrote:
    >
    > "vV." <w...@i...pl> wrote in message
    > news:ag3a7i$lh2$1@news.tpi.pl...
    > > >
    > > > Mam juz naprawde dosyc tej firmy z tym jej komputerem, plombami, i
    > > serwisem
    > > > czynnym od 11 do 16.
    > > >
    > > > Pomozcie albo pocieszcie:)
    > > >
    > > > Sebel
    > > >
    > >
    > > Tu jest wszystko:
    > >
    > > rozporządzenia Rady Ministrów z 30 maja 1995 r. w sprawie szczegółowych
    > > warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z
    > udziałem
    > > konsumentów - Dz. U. Nr 64, poz.328
    >
    > Wszystko, lecz nieaktualne.... jest juz podobno nowe ... "jeszcze
    > mocniejsze"
    > (nie mam czasu szukac, jest cos w dzisiejszej GP).
    >
    > Po pierwsze NIGDY, "przenigdy" nie kupuj "plombowanego komputera".
    > Ja ostatnio zapomnialem zaznaczyc w "warunkach" ze ma byc nieplombowany,
    > ale udalo mi sie wynegocjowac......
    >
    > Po drugie zawsze pilnuj, by pisali co na co i dlaczego wymieniaja.
    >
    > I gdy po tylu naprawach nadal nie dziala - popros o wymiane na nowy,
    > wolny od wad... i zaznacz, ze wg nowego rozporzadzenia maja ci zwrocic
    > koszty zwiazane z przywozeniem sprzetu do reklamacji.
    > Powinno to sklonic firme do wymiany na naprawde porzadne czesci
    > (acha. jesli sie nie myle, moe moga wymieniac na stare wolne od wad czesci)
    > jesli sie zepsuje podzespol, nalezy wymienic go na NOWY.
    > (radze w tych przypadkach prosic o dokumentacje (ksiazeczka i ew. soft))

    Wlasnie napisalem, ale tego watku nie podjales,
    ze po zwrocie uszkodzonego kompa z tytulu rekojmi, sprzedajacy otrzymuje
    zepsuty komputer.
    I co z nim dalej robi ?
    Sam naprawia i sprzedaje jako nowy, naprawia go producent , wzajemnie
    sie rozliczaja i sprzedaja jako nowy, czy jako uzywany.

    Niestety rynek uzywanych komputerow to setki tysiecy skladakow.
    Takze sprzedawane sa setki tysiewcy skladakow z nowych podzespolow.
    Czy nowe przepisy reguluja pojecie:

    "nowego sprzetu" = komputer zlozony wylacznie z nowych podzespolow z
    fabrycznymi gwarancjami producenta na kazdy podzespol ?

    Jacek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1