    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja na komputer.
    Date: Fri, 5 Jul 2002 12:56:33 +0200

    "vV." <w...@i...pl> wrote in message
    news:ag3a7i$lh2$1@news.tpi.pl...

    > serwisem

    > Tu jest wszystko:
    >
    > rozporządzenia Rady Ministrów z 30 maja 1995 r. w sprawie szczegółowych
    > warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z
    udziałem
    > konsumentów - Dz. U. Nr 64, poz.328

    Wszystko, lecz nieaktualne.... jest juz podobno nowe ... "jeszcze
    mocniejsze"
    (nie mam czasu szukac, jest cos w dzisiejszej GP).

    Po pierwsze NIGDY, "przenigdy" nie kupuj "plombowanego komputera".
    Ja ostatnio zapomnialem zaznaczyc w "warunkach" ze ma byc nieplombowany,
    ale udalo mi sie wynegocjowac......

    Po drugie zawsze pilnuj, by pisali co na co i dlaczego wymieniaja.

    I gdy po tylu naprawach nadal nie dziala - popros o wymiane na nowy,
    wolny od wad... i zaznacz, ze wg nowego rozporzadzenia maja ci zwrocic
    koszty zwiazane z przywozeniem sprzetu do reklamacji.
    Powinno to sklonic firme do wymiany na naprawde porzadne czesci
    (acha. jesli sie nie myle, moe moga wymieniac na stare wolne od wad czesci)
    jesli sie zepsuje podzespol, nalezy wymienic go na NOWY.
    (radze w tych przypadkach prosic o dokumentacje (ksiazeczka i ew. soft))

    Bozdrowienia

    Boguslaw