    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy
    Date: Sun, 14 May 2006 08:52:35 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 13.05.2006 Piotr Janda <p...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]

    Wezwać go pisemnie do wydania towaru. W piśmie ustalić samemu termin (np.
    7 dni) i poinformować, że bezskuteczność tego terminu spowoduje
    skierowanie sprawy na drogę sądową.

    MZ nie przy takich ramach czasowych. Jeśli reklamowałeś jak podajesz z
    tyt. gwarancji to Twoje uprawnienia kształtuje dokument gwarancyjny a
    odpowiedzialność spoczywa na gwarancie. Sprzedawca może być gwarantem, ale
    najczęściej nim nie jest, więc też nie do końca jest tu jasne, czy to on
    będzie końcowym adresatem roszczeń. W każdym razie jeśli to sprzedawca
    przyjął towar i go pokwitował to jego możesz wezwać do wydania towaru. Zaś
    co do tego czego się możesz tu domagać z powodu przekroczenia ww. terminów
    to odszkodowania za straty tym spowodowane. Te straty musisz mieć
    udokumentowane i szczerzę wątpię aby opłacało się cokolwiek z tym robić.

    > Ma Pan prawo odstąpić od umowy, jeżeli rzecz nie zostaje naprawiona
    > w odpowiednim do tego czasie. Takie jest prawo. Pytanie- czy sprzedawca

    Mylisz z odpowiedzialnością z tyt. niezgodności z umową. Ponadto miesiąc
    jest tak na granicy tego odpowiedniego czasu pomijając, że nic nie wiemy o
    specyfice tego przypadku.

    > odda Panu pieniądze, jeżeli nie- pozostaje sąd i rzecznik praw
    > konsumenta, który może w tym pomóc.

    Zacząłbym od rzecznika.

    --
    Marcin