eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja › Re: Gwarancja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.man.poznan.pl!n
    ewsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: kam <k...@p...onet.plX>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja
    Date: Fri, 02 Jan 2004 14:08:17 +0100
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 52
    Message-ID: <bt3q65$bah$1@inews.gazeta.pl>
    References: <l...@4...com>
    <bsueh3$aq7$2@inews.gazeta.pl> <bsufcq$e8n$1@inews.gazeta.pl>
    <bsulbt$kpn$1@korweta.task.gda.pl> <bsv1gi$i74$2@inews.gazeta.pl>
    <bt3mj0$h70$1@korweta.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: 81.210.16.254
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1073048581 11601 81.210.16.254 (2 Jan 2004 13:03:01 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Jan 2004 13:03:01 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <bt3mj0$h70$1@korweta.task.gda.pl>
    X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
    X-User: kamgol
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.4) Gecko/20030624
    Netscape/7.1 (ax)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:185169
    [ ukryj nagłówki ]

    Catbert wrote:
    > "1. Dwuletnia ograniczona gwarancja firmy U.S. Robotics Corporation"
    > Firma udziela jej bezpośrednio klientowi.
    > Rejestracja produktu następuje u producenta np. via WWW.
    > Do egzekwowania gwarancji potrzeba m.in.:
    > - numer modelu produktu
    > - numer seryjny produktu
    > - dowód zakupu
    > - nazwisko kontaktoqwe klienta
    > - ...
    > Nie potrzeba (!!!): - "karty gwarancyjnej".

    nie potrzeba... a co w tym dziwnego?


    > Co pozwala na:
    > - nie ma karty gwarancyjnej = brak gwarancji;

    tak było w kodeksie cywilnym, teraz jest "lub reklamie"
    ale pominąłeś najważniejsze: nie ma obowiązków gwaranta = nie ma gwarancji

    > - w karcie gwarancyjnej można umieścić zapisy mniej korzystne niż
    > obowiązujące w innych krajach i wyłączyć zapisy gwarancyjne producenta z
    > jego dokumentacji i/lub strony www.
    > - można bezkarnie ograniczyć gwarancję do jednego roku - co więcej,
    > dokonując pokracznej interepretacji sprzedający potrafi powiedzieć, że
    > gwarancji dłuższej niż roczna nie udziela się, bo zakazuje tego prawo
    > (ponieważ 12 miesięcy (rok) jest wymieniony w k.c. literalnie, a skoro
    > jest wymienione, to nie może być inne, a jeżeli nawet, to jedynie
    > krótsze - tak niestety bęcwały interpretują k.c. - dla nich zapis
    > powinien wyglądąć tak, że np. "gwarancja może być udzielona na okres
    > dłuższy niż rok".)

    ale w zakresie w którym stosujesz ustawę o szczeglnych, nie ma
    zastosowania kc

    > W b2b nie ma czegoś takiego jak "gwarancja" rozumiana jako kartka
    > papieru z pieczątkami, napisem "Gwarancja" i warunkami jej udzielenia.
    > Gwarantem jest sprzedający, warunki są aneksem do umowy kupna sprzedaży
    > (drukowanym np. na odwrotnej stronie faktury lub dostępne na stronie www
    > lub na żądanie) a uprawnienia gwarancyjne wynikają z faktu, że da się
    > ustalić co, kto i od kogo i kiedy kupił.
    >
    > Co nie zmienia faktu, że żądanie magicznej "karty gwarancyjnej" czka sie
    > niektórym firmom, jak po świątecznym bigosie.

    dziwisz się?
    Zresztą tak przy gwarancjach udzielanych przez zagranicznych producentów
    itp. trzeba by się zastanowić, który system prawny ją reguluje...

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1