    From: "Palver" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwalty
    Date: Mon, 10 Apr 2006 19:35:21 +0200

    > Nie przypominam sobie, by gdziekolwiek w prawie karnym użyto słowa
    > "gwałt". Jest "zgwałcenie". A gwałt to potoczne pojęcie obejmujące
    > kilka rodzajów czynów. Zarówno zgwałcenie, jak i resztę podobnych
    > przestępstw w zakresie art. 197-200 kk. Tak więc uważam, że nie masz
    > racji zarzucając mu indolencję w tym zakresie.

    Nie ja, tylko "opinia publiczna", ktorej argumenty staram sie tu
    przedstawic. Myslalem, ze wyrazilem sie jasno w pierwszym poscie. Jesli
    nie - przepraszam. Brak wprawy ;)

    > Mnie się to wiele razy na tej grupie przykładowo zdarzyło popełnić
    > taki grzech.

    Jesli juz sam sie podkladasz to ci wytkne: "czyn nierzadny" ;)

    > Nie stać mnie na zakup do domu LEX-a, zwłaszcza, że
    > poradnictwo uprawiam tu przecież darmowo.

    A ja siedzac sobie przed monitorem nie moge wyjsc ze zdumienia, ze Tobie (i
    innym) w ogole sie chce. Bardzo to doceniam i dziekuje.

    > Siłą rzeczy jestem w domu skazany na pamięć, isip i internet.

    I znowu dzieki. Za isip.Zielonego pojecia nie mialem, ze cos takiego w ogole
    istnieje. Nie wiem jakim cudem przegapilem...

    > Sporo tych założeń, ale niewiele dowodów. Piszesz - nie obraź się - z
    > poziomu laika.

    Dlaczego mialbym sie obrazac? _Jestem_ laikiem.

    > Zastanów się jakim, tak naprawdę, materiałem dowodowym
    > w tej sprawie możemy dysponować. Sama pokrzywdzona nic nie pamięta. A
    > nawet jeśli cokolwiek, to i tak biorąc jej stan psychiczny pod uwagę
    > trudno będzie ustalić co pamięta, a co sobie wyobraża. Cokolwiek by o
    > niej nie myśleć, to raczej nie było to przyjemne przeżycie, które
    > chciała by do końca życia ze szczegółami zapamiętać i ma prawo być
    > "zakręcona". Mózg wyrzuci automatycznie pewne kawałki.

    PTSD etc. Ale opinii publicznej wydaje sie, ze na podstawie wykopanej kosci
    srodstopia sprzed 1000 lat, mozna stwierdzic, ze ktos padl ofiara gwaltu. Bo
    opinia publiczna oglada "Kryminalne zagadki Las Vegas", dla przykladu.

    [ciach] - bo nie moge dyskutowac z argumentami, z ktorymi sie zgadzam.

    > W takich sprawach kluczową rolę odgrywa czas. Gdyby dziewczyna
    > powiadomiła o sprawie nazajutrz rano, to można by było zabezpieczyć
    > ślady, a uczestników imprezy przesłuchać każdego osobno, zanim zdążą
    > powstać mity i legendy.

    I to jest wlasnie nasmutniejsze. Z tym czasem. Bo ofiara gwaltu, to nie
    wkurzona ofiara rozboju... I nie sadze, zeby jakos dalo sie to zmienic.

    Dziekuje i pozdrawiam.

    Palver.