    From: "Palver" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwalty
    Date: Mon, 10 Apr 2006 18:57:05 +0200

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:1144507828.4282.22.camel@neptune.sakowski.pl...
    Palver wrote:

    >Podobnie jak ofiary pozostałych przestępstw ściganych z urzędu.

    OK. Tyle, ze w tym przypadku mamy do czynienia (vox populi/on) ze
    zgwalceniem (vox populi/off). Przy odpowiednich zalozeniach: ofiara nie
    wyrazala na nic zgody, bo nikt jej o zgode nie pytal. Po prostu "padla
    trupem" z tych, czy innych wzgledow i zostala wykorzystana... itepe itede.
    Wydaje mi sie ponadto, ze ustawodawca, nie bez kozery wlepil do KK caly
    rozdzial XXV pt: "Przestepstwa przeciwko wolnosci seksualnej i
    obyczajnosci".
    Zdawal sobie bowiem sprawe z ich szczegolnego charakteru. Ze statystyk
    chocby wynika, ze ok. 80% ofiar gwaltow, w ogole nie zglasza tego organom
    scigania.
    Z kolei moj wewnetrzny "vox populi" podpowiada mi, ze osoba
    ponadczternastoletnia, moze miec pelne prawo do wyrazenia swej woli i
    powinno to zostac uszanowane. Mozna ofiare namawiac, mozna przekonywac. Ale
    jak powie "nie" - to czesc. Tym bardziej, ze niecaly rok pozniej, z takiego
    prawa bedzie mogla skorzystac. A nie wydaje mi sie, aby umyslowosc kogos kto
    ma - powiedzmy - lat 14 i pol, roznila sie znaczaco od umyslowosci osoby tuz
    po ukonczeniu 15 roku zycia. Dlatego tez zastanawiam sie, czy aby nie warto
    bylo by, obnizyc granice "maloletnosci" do lat 14. Albo niech wszystkie
    gwalty beda scigane z urzedu. Niezaleznie od wieku ofiary. Bo, z drugiej
    strony, statyski twierdza, ze 80% sprawcow gwaltow, jest wylapywanych.
    Osobiscie wolalbym jednak obnizenie wieku. Gwalt to jednak inny PTSD niz
    zlamanie mi przez kogos reki.
    Insza inszosc, ze troche dosyc mam doniesien o 14-letnich bandziorach,
    ktorzy czuja sie (i zapewne sa) praktycznie bezkarni, bo sa - pardon my
    french -"maloletni".

    Pozdrowienia.
    Palver.