    From: "m...@g...com" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gry dla doroslych a sprzedaz dzieciom
    Date: Tue, 7 Jul 2009 21:09:16 -0700 (PDT)
    <h2r0u4$f34$1@inews.gazeta.pl> <h2r134$f70$1@news.dialog.net.pl>
    <h2r3ab$pe7$1@inews.gazeta.pl> <m...@n...lechistan.com>
    <h2s6f9$286$1@inews.gazeta.pl> <4a5246b2$1@news.home.net.pl>
    <h2uu2b$qti$1@inews.gazeta.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <d...@x...googlegroups.com>
    <h30eka$odc$1@news.dialog.net.pl>
    <f...@c...googlegroups.com>
    <h30gc2$pjl$1@news.dialog.net.pl>
    <1...@y...googlegroups.com>
    <h30j6d$rlu$1@news.dialog.net.pl>

    On 8 Lip, 00:46, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > W wiadomościnews:1812ab45-9421-4c98-b4f0-dd56450ca281@
    y17g2000yqn.googlegroups.com

    > Istnieją przepisy regulujące co jest ofertą sprzedaży i jakie są jej
    > warunki.
    > Nie przewidują one ograniczenia wiekowego sprzedaży gier.
    > A jak jeszcze nie kapujesz, to nie ma zakazu kierowania oferty sprzedaży
    > geir komputerowych wyłącznie do mężczyzn w stringach.

    Jakie przepisy masz na myśli ? Czy potrafisz wskazać przepis
    zakazujący składania oferty skierowanej tylko do pewnej kategorii
    osób ?

    > Bzdura. Powód nie był stroną porozumienia.

    Literówka - miałem zamiar napisać "powód (klient księgarni) nie był
    jego stroną". Właśnie dlatego znaczenie miało oznaczenie książki jako
    przeznaczonej tylko dla nauczycieli (powodowało, że nie mógł powołać
    się na tresć oferty).

    > Takie sytuacje są i dziś, nic nadzwyczajnego. Przykładem umowa między MENem
    > a MS w sprawie tanich wersji MS Officedlanauczycieli, uczniów i studentów.
    > Niektóre akcesoria medyczne kosztują mniejdlanp. inwalidą, ale i ty możesz
    > je kupić tyle, że znacznie drożej.
    > Ale w ogóle nie ma to związku z omawiana kwestią.

    > I tu nie masz ani racji, ani nie umiesz podać podstawy prawnej.
    > Może sprzedawca skutecznie i bezkarnie zadeklarować, że określone towary sądlaosób
    leworęcznych?
    > No, może?

    Może. "Podstawą prawną" jest brak prawnego zakazu składania takiej
    oferty.