  • 1. Data: 2007-07-12 07:46:04
    Temat: Grunt rolny a budowanie "siedziby"
    Od: Jan Słupicki <j...@g...com>

    Gdzieś słyszałem że na gruncie rolnym można wybudować tzw. siedzibę
    czyli dom i zabudowania gospodarskie. Byłbym wdzięczny za jakiegoś
    linka opisującego jakie warunki trzeba spełnić aby można było zbudować
    siedzibę.

    --
    Jan Słupicki

  • 2. Data: 2007-07-12 07:51:19
    Temat: Re: Grunt rolny a budowanie "siedziby"
    Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Słupicki" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Nie ma czegos takiego. Jest siedlisko. A o warunkach to poczytaj w planie
    zagospodarowania przestrzenengo gminy.

  • 3. Data: 2007-07-12 08:31:36
    Od: "_hehehe" <s...@s...pl>

> [...]
    >czyli dom i zabudowania gospodarskie. Byłbym wdzięczny za jakiegoś
    >linka opisującego jakie warunki trzeba spełnić aby można było zbudować
    :)
    aby wybudowac se na gruntach rolnych
    trzeba je wogole posiadac
    :)
    jeszcze pare lat temu byl swobodny obrot ziemia
    teraz od 3-4 lat obowiazuje ustawa o ochronie gruntow rolnych
    ktora precyzuje warunki kto lub na jakich warunkach mozna je nabyc
    :)
    zalozmy jednak, ze masz prawo wlasnosci do jakis gruntow rolnych
    :)
    mozesz wystapic o wydanie warunkow budowy na gruntach rolnych
    tzw siedliska rolniczego .
    :)
    w uproszczonym trybie tej ziemi musisz miec tyle
    co wynosi w gminie srednie gospodarstwo
    :)
    nie wszystko musi byc Twoje
    czesc mozesz dzierzawic ale wymagana jest podkladka notarialna
    ze to bardziej dlugofalowa dzierzawa
    :)
    skladajac wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy
    musisz przedstawic operat co zamierzasz tam robic/uprawiac/hodowac
    :)
    z dobrym pomyslem mozesz wcale nie musisz miec wielkich hektarow
    ja dostalem pozwolenie posiadajac 1,1 ha
    :)
    z pozdrowieniami i usmiechami
    smal

  • 4. Data: 2007-07-14 07:29:19
    Od: "--==Trotyl==--" <w...@b...pl>

    Użytkownik "_hehehe" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > jeszcze pare lat temu byl swobodny obrot ziemia
    > teraz od 3-4 lat obowiazuje ustawa o ochronie gruntow rolnych
    > ktora precyzuje warunki kto lub na jakich warunkach mozna je nabyc

    yhh...??? to znaczy ze jak chce sobie kupic 2ha ziemi to co , musze
    laskawie prosic i blagac jakiegos urzedasa i zmyslac ze jestem rolnikiem? co
    za kraj...
    Moze jakis link do tych warunkow?