  • Data: 2006-12-05 19:01:00
    Temat: Re: Granica pomiedzy inspiracja a naruszeniem praw autorskich.
    Od: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości
    news:op.tj3f11mcrgp2nr@sempron...

    > Jakies to srednio uczciwe ... nie musze chyba rejestrowac wszystkich
    > wzorow jakie stworze. Nie widze potrzeby tez rejestrowania gdziekolwiek
    > loga wydzialu. Czemu prawo autorskie dziala dla utworow muzycznych a nie
    > dziala dla rysunkow?

    Ochrona utworow w PL zajmuje sie chyba z urzedu ZAIKS .

    > Przy okazji, czy moge zglosic symbol kolka i trojkacika (tych znanych z
    > toalet) jako znak towarowy i pobierac od szaletow uzywajacych tych
    > piktogramow oplaty?

    Tak mozesz , jezeli bedzie to indywidualny szablon . Typ tekstury kolor itd
    . Wtedy jezeli jakis kibelek to wykorzysta mozesz dochodzic swoich praw .
    Jako takie kolko czy tez trojkacik nie moga byc twojego autorstwa . Nie mam
    pojecia kto wymyslil trojkat Talles ?? :))
    A jak sobie wymyslisz takie koleczko to juz mozesz walic do UP :))
    http://www.merch-bot.com/images/bumper-stickers/med/
    no-dubya-circle-sticker.gif

    Jaca