    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gotówka w DG czyli czynny żal w KK.
    Date: Tue, 6 Jan 2004 20:52:02 +0100
    <bt6d37$eo8$1@opal.futuro.pl> <bt6f57$buj$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <bt9rrh$p2t$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <btbsf4$g1b$1@inews.gazeta.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <btcp4j$idc$4@inews.gazeta.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <btej2a$mr0$1@inews.gazeta.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <btev0c$egd$5@inews.gazeta.pl>

    On Tue, 6 Jan 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ > Ano. Tylko nie wydaje mi się prawidłowy taki stan, żeby obywatel
    >+ > miał interes w nieujawnianiu wykroczenia :[ - szczególnie
    >+ > jeśli popełnił je nieumyślnie.
    >+
    >+ Eee! A na ten przykład wykroczenia drogowe? Wszystkie nieumyślne,

    Nic się nie martw: taki praworządny kierowca po zgłoszeniu
    że po raz trzeci dziś naruszył ograniczenie prędkości
    weźmie sobie problem do serca ;)
    [...obrona tez...]
    >+ Został anulowany i leży sobie w segregatorze przekreślony i anulowany.

    Hm... :)
    [...]
    >+ > - terminy zdarzeń; klasyka to przedpłata VAT: przedpłata (jej
    >+ > otrzymanie) powoduje powstanie obowiązku podatkowego; i nijak
    >+ > nie mogę sobie wyobrazić jak nie wpaść z deszczu pod rynnę
    >+ > mając w ręku np. paragon fiskalny z kwotą przedpłaty :]
    >+
    >+ No ale w tym wypadku wyjdzie na to, żeś podatek odprowadził wcześniej,
    >+ a nie później. To chyba karalne nie jest.

    Za to gwarantuje, że takiego VATu kupujący nie może odliczyć.

    >+ Zresztą obowiązek podatkowy
    >+ powstaje w chwili wystawienia dokumentu o ile się nie mylę

    W zapodanym przypadku się mylisz :), z okazji pytania o kasy mam
    ustawę przed nosem to zacytuję:
    ++++
    8. Jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi pobrano co najmniej
    połowę ceny (przedpłata, zaliczka, zadatek, rata), obowiązek podatkowy
    powstaje z chwilą przyjęcia zapłaty, z zastrzeżeniem [eksport, import
    i podobne wyjątki]
    ----

    >+ moją silną stronę, więc niechętnie wchodzę na ten grząski grunt.

    :)
    Przyznam że dobrze ująłeś :[, ustawa o VAT należy do "lepszych" :>
    [...]
    >+ Proponuję, by im nie nadawać żadnego statusu. Po prostu pomyłka, którą
    >+ próbujemy w miarę możliwości rozsądnie wyprostować.

    Acha. Niestety nie znam zapatrywań Wysokich Sądów :)
    [...]
    >+ > Jak widzisz - nie zawsze się da.
    >+ > Poza tym... mówimy w sumie o "zamazywaniu" zdarzenia przez ukrycie
    >+ > faktów. Hm... Mi chodziło o to, że należałoby oczekiwać obietnicy
    >+ > legalnego uwolnienia od kary z tytułu przyznania się :) przed
    >+ > właściwym organem.
    >+
    >+ Rozgrzeszenie? No to musimy poczekać na szersze zastosowanie Konkordatu w
    >+ gospodarce chyba.

    Jeśli w podatkach się da, to nie widzę powodu żeby w pozostałych
    przypadkach miałoby się nie dać.
    Dyskusję o odmiennościach "czynnego żalu" z KK i Ordynacji widziałeś,
    ta "ordynacka" ;) pozwala uchylić się od wszystkich win o których
    podatnik doniósł sam *i naprawił ew. szkodę w budżecie* nim urząd
    powziął udokumentowaną wiadomość.
    Zwalnia od odpowiedzialności również w zakresie wykroczeń.
    Oczywiście są przypadki że urząd *ma* już jakoś udokumentowane
    np. że miał dostać "na czas" np. deklarację VAT (bo podatnik
    się zarejestrował) a nie dostał - wtedy "żal" nie działa.
    [...]
    >+ Jestem podobnego zdania co Ty. jakby przestępcy w wyborze ofiary kierowali
    >+ się zeznaniami podatkowymi, to najbardziej przechlapane miała by strefa
    >+ budżetowa.

    ROTFL :) spodobało mi się :)

    [...spam, poczta...]
    >+ Ale ta o usługach elektronicznych dotyczy maili. A ja jak znajdowałem w
    >+ skrzynce pocztowej głupie gazetki tak znajduję. Tylko teraz to się
    >+ ewentualnie nazywa "druk bezadresowy", co mnie średnio satysfakcjonuje.

    A, o to chodzi. Rzeczywiście. Trzeba ujawnić swoje dane w rejestrze
    pocztowym "adresów zastrzeżonych".
    [...]
    >+ Ewentualnie mogę spędzić wieczór nad książką i czytać ją od deski do
    >+ deski.

    Wyraźna jakaś ? ...skanerem i OCR... ;) (nie bić !!)
    [...]
    >+ > 1a: kto nie wydaje na czas rozporządzeń wykonawczych ten podlega...
    >+
    >+ A to by się pod niedopełnienie obowiązków z karnego nie dało podciągnąć?
    >+ Myślę, że nie byłoby bardzo naciągane.

    Jeszcze trzeba by określić kto może postawić zarzut :]
    [...ocena skuteczności postępowania karnego przez wystrzelanie...]
    >+ Polska jest za duża i za duże mamy doświadczenie w partyzantce. Może się
    >+ ktoś uchować i nie rozwiążemy kwestii "ostatecznie".

    Hm... toś mnie zażył :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)