  • Data: 2004-01-07 15:50:46
    Temat: Re: Gotówka w DG czyli czynny żal w KK.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 7 Jan 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ wykroczeniach mogło by dojść do paradoksalnych sytuacji.
    >+
    >+ Żulik zrobi kieszonkę i poleci sam na siebie donieść. Ukarać go nie można.

    A nie nie !
    "Czynny żal podatkowy" działa *dopiero* po *uprzednim* "naprawieniu
    szkody". Musi oddać z odsetkami i kosztami naprawy rozciętej kieszeni
    czy torekbi u najdroższego krawca w okolicy :>
    [...]
    >+ się cofa do tyłu. W przeważającej większości wypadków wykroczenie jest
    >+ ujawniane na gorącym uczynku. I nie ma tu miejsca na czynny żal.

    No to mi przykro :), ale ja jak widać mam na myśli *wszystkie* te
    przypadki kiedy miejsce *jest*.

    >+ Nie wiem
    >+ jakby to działało, ale ja coś wątpię w te tabuny kierowców zgłaszających
    >+ się dobrowolnie z oświadczeniem, że przekroczyli dozwoloną prędkość.
    >+ I czemu by to miało służyć?

    Skończeniu z przekraczaniem prędkości :)
    Zauważ że w w sporej części przepisów jest oddzielnie karane
    złamanie prawa a oddzielnie uporczywe łamanie tegoż.
    Przypominam że konstrukcja "żalu podatkowego" wyłącza przypadki
    kiedy "urząd poweźmie wcześniej wiedzę", znaczy - przykładowy
    kierowca tylko wtedy się oczyści jeśli jego facjata nie jest
    uwieczniona w ukrytej kamerze :)
    A podsumowując: w przypadku łamania ograniczenia prędkości ów
    "czynny żal mode podatki" po prostu miałby nikłe (->0) zastosowanie
    i tyle. Ale pozostaje co nieco INNYCH zdarzeń.

    >+ W wykroczeniach czynny żal jest ujęty trochę inaczej.

    ...no i chodzi mi o to, że właśnie brak drogi dla przypadków
    kiedy ktoś złamał prawo *nieumyślnie*, *nieszkodliwie*,
    można by czyn naprawić. Ale ... ale skoro nie można to lepiej
    ukryć - być może po raz kolejny łamiąc prawo :> !

    pozdrowienia, Gotfryd