    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gotówka w DG czyli czynny żal w KK.
    Date: Tue, 6 Jan 2004 17:13:35 +0100
    <bt6d37$eo8$1@opal.futuro.pl> <bt6f57$buj$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <bt9rrh$p2t$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <btbsf4$g1b$1@inews.gazeta.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <btcp4j$idc$4@inews.gazeta.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <btej2a$mr0$1@inews.gazeta.pl>

    On Tue, 6 Jan 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ No sytuacji w sposób doskonały uzdrowić się nie da. Wykroczenie popełniono
    >+ i już.

    Ano. Tylko nie wydaje mi się prawidłowy taki stan, żeby obywatel
    miał interes w nieujawnianiu wykroczenia :[ - szczególnie
    jeśli popełnił je nieumyślnie.
    [...]
    >+ Ja wiem? No w końcu można zwrócić gościowi te pieniądze i niech wpłaci na
    >+ konto.

    Przeszkody bywają różne:
    - kontakt z firmą na PK lub nawet KPiR ale prowadzącą (nieobowiązkową !)
    dokumentację KW/KP. "A co się stało z kwitkiem numer 1732/2003 ??" :)
    - brak zaufania do kontrahenta :) (owszem, taki przypadek już
    był na grupie :))
    - terminy zdarzeń; klasyka to przedpłata VAT: przedpłata (jej
    otrzymanie) powoduje powstanie obowiązku podatkowego; i nijak
    nie mogę sobie wyobrazić jak nie wpaść z deszczu pod rynnę
    mając w ręku np. paragon fiskalny z kwotą przedpłaty :]
    Inny przykład z tej kategorii - kiedy jedna ze stron rozlicza
    cokolwiek kasowo (VAT, koszty...).

    >+ > [...]
    >+ > Może my na .podatki mamy skrzywione podejście do interpretacji
    >+ > prawa, ale z punktu widzenia o który pytałem chodziłoby o uwolnienie
    >+ > się od kary :), a propozycja w której *literalnie* powiększasz
    >+ > tylko swoją winę (gotówka przepływa dwa razy, czyli dwa razy
    >+ > popełniasz owo wykroczenie) kiepsko wygląda.
    >+
    >+ Nie bardzo rozumiem. Wykroczeniem nie jest przepływ samej gotówki,
    >+ a uregulowanie należności lub przyjęcie zapłaty w gotówce.

    Wracamy do kwestii co to jest "płatność" :)
    Jak rozumiem proponujesz wyłączenie depozytu z "płatności" (no
    bo jaki inny status mają mieć owe pieniądze ?)

    >+ No i co do zasady
    >+ generalnie tylko raz można to zrobić. No dwa razy się nie da. (pomijam
    >+ oczywiście, że płacisz na raty czy coś takiego).

    No to przechlapane: bo jeśli istnieje dowód że pieniądze zostały
    przekazane to trzeba by się mocno starać żeby udowodnić że to
    był depozyt prawidłowy, inny ruch powoduje więcej komplikacji
    niż samo wykroczenie :[

    >+ Tak więc nie widzę
    >+ niczego zdrożnego, że jak się strony zorientowały, że popełniły błąd, to
    >+ sprawę prostują w ten sposób, że gotówka jest zwracana dłużnikowi, a ten
    >+ dokonuje przelewu.

    Jak widzisz - nie zawsze się da.
    Poza tym... mówimy w sumie o "zamazywaniu" zdarzenia przez ukrycie
    faktów. Hm... Mi chodziło o to, że należałoby oczekiwać obietnicy
    legalnego uwolnienia od kary z tytułu przyznania się :) przed
    właściwym organem.
    [...]
    >+ No to o ile nie da się "anulować" tego KP, to pozostaje tylko zwrócić
    >+ gościowi gotówkę i niech to przeleje.

    A co z tym KP którego nie da się anulować ??

    >+ > Oj, ty chyba nie znasz wyroków np. w kwestiach podatkowych...
    >+
    >+ Kwestia podatkowa, to inna sprawa. W tym wypadku orzeka Sąd Grodzki. A oni
    >+ głównie zapytają, kto z jakiego powodu czuje się pokrzywdzony. Oni już
    >+ kręcą nosem na te wnioski o ukaranie, bo nikt tam nie potrafi zrozumieć,
    >+ jaki cel ma to obostrzenie.

    Ufff... :)
    [...]
    >+ > to znaczy że albo mamy do <censored> prawo, albo aparat wykonawczy.
    >+
    >+ Mam <censored> prawo.

    Przyjęto i nie zgłaszam zastrzeżeń !
    [...]
    >+ > Ale chodzi o to, że w trakcie walki o ustawę wyszło że NIE WOLNO
    >+ > żądać od obywateli ujawnienia majątku !
    >+
    >+ Osobiście uważam, że jednym z największych błędów popełnionych w 1992 roku
    >+ w chwili wprowadzania podatku dochodowego w formie indywidualnego
    >+ rozliczenia było nieprzyjęcie od osób zeznań majątkowych.

    W zupełności się zgadzam.
    Tak samo jak nie przemawia do mnie argument że "ujawnienie majątku
    to przestępcom posłuży" - ci 'prawdziwi' pewnie nie zajmują się
    takimi drobiazgami :]

    >+ W konsekwencji
    >+ osobom które przed tym okresem mogły uzyskać dochód, to możesz tak
    >+ naprawdę niewiele zrobić chcąc je rozliczyć z majątku.

    Cóż. Co nieco prasa pisała skąd takie skoki na giełdzie były :(
    [...]
    >+ danych osobowych. osobiście uważam ją za bubel. Za bubel, bo pozwala na
    >+ różną interpretację. Miała ona zapobiec przysyłaniu SPAMU do skrzynek
    >+ pocztowych, a tak naprawdę, to w skrzynce reklamy są nadal, tylko że jak

    To chyba ta druga, o "niezamówionych...drogą elektroniczną" :)
    Ale prawda.
    [...]
    >+ > swojego kontrahenta. Mogą zdobyć wszystkie informacje o nim - o ile
    >+ > najpierw poczytają (jawne !) listy firm w każdym UM/UG w kraju :]
    >+
    >+ Eee! Teraz to już większość urzędów ma komputery. Jak ja zaczynałem zabawę
    >+ w te klocki, to jechałeś do Urzędu, a pani Ci dawała taki wyświechtany
    >+ zeszyt z alfabetem z boku. I szukaj sobie pan sam! Ale to nie było już
    >+ dalej alfabetyczne tylko w kolejności rejestracji. A że pisane ręcznie, to
    >+ czasem się źle odczytało? :-)) Teraz to jest raj, więc nie narzekaj.

    Tia. Leczenie technologią tego...jak mu było ? - był dowcip
    o żydowskim rabinie co to kozę polecał :)

    [...]
    >+ > Ano, jest sobie luzem możliwość wpisania do przepisów możliwości
    >+ > karania za "przestępstwo podobne do wymienionych w kodeksie".
    [...]
    >+ Dość oryginalne. Chociaż ja już kiedyś się zastanawiałem, czy zamiast Tych
    >+ wszystkich przepisów szczególnych

    :)
    [...]
    >+ § 1. Kto narusza przepis jakiejkolwiek ustawy, podlega karze pozbawienia
    >+ wolności do 2 lat, ograniczenia wolności albo grzywny.

    O nie.

    1a: kto nie wydaje na czas rozporządzeń wykonawczych ten podlega...
    1a.1: przepis art. 1a stosuje się również do realizacji ustawowej
    wymogów Konstytucji
    1b: kto nie spamiętał przepisów które sam wydał lub zatwierdził
    ten podlega...
    1c: kto nie uchylił na czas bzdurnych przepisów ten podlega...

    :)

    [...]
    >+ I w ten sposób załatał bym wiele dziur w naszym prawie. Bo kto tak
    >+ naprawdę pamięta te wszystkie zakazy rozsiane w wielu ustawach?

    Przede wszystkim konia z rzędem temu, kto "z palca" jest
    w stanie być pewien czy dany czyn/postąpienie jest dozwolone
    czy nie :(

    [...]
    >+ > Bo na pewno nie samą skuteczność - najprostszem środkiem do
    >+ > usunięcia wszystkich złodziei jest przecież wystrzelanie wszystkich
    >+ > obywateli :]
    >+
    >+ Nie da się. Ostatni musi popełnić samobójstwo. :-))

    Coś ty.
    To nie można zlecić zagranicznej firmie ?? Dopóki wykonawcy
    pozostaną poza granicami to nie podlegają pod krajowe prawo,
    więc ich by wystrzelać nie trzeba było !
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd