    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gościu ze śmigłem
    Date: Sun, 1 Feb 2009 20:25:12 +0100

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:01c5.00000201.4985cfaa@newsgate.onet.pl...

    Ja - na Twoim miejscu - odżałował bym na budowlańca, by Ci projekt
    policzył i podpisał. Takie wirujące śmigło z kilkunastoma kilogramami na
    końcu względnie wiotkiego masztu w razie większego wiatru może narobić
    niezłego bigosu. Przy okazji konstruktor powinien zadbać o to, by
    konstrukcja była zgodna z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa.

    Od strony prawnej akurat strona sejmowa nie chodzi, ale z tego co pamiętam,
    to budowa masztu na budynku wymaga zgłoszenia, o ile zdaje się przekracza 3
    metry - sprawdź w ustawie. Czyli by nie dokonywać zgłoszenia trzeba by się
    ograniczyć do tej wysokości nad dachem (nie liczy się długość rury, tylko
    wysokość ponad istniejącą konstrukcję. Innych zgłoszeń czy pozwoleń mieć
    nie musisz, o ile tego do normalnej sieci nie podłączasz - a z tego, co
    piszesz, to nie masz takiego zamiaru.

    Nie widziałem tego domku ani miejsca, gdzie chcesz to ustawić, ale z punktu
    widzenia generatora najlepiej by było, jakby jednak był to masz
    wolnostojący oddalony od budynku. Po prostu daje to lepszą wydajność.