  • Data: 2009-02-01 23:11:05
    Temat: Re: Gościu ze śmigłem
    Od: "czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Budowlaniec, to prywatna inicjatywa, a nie urząd.

    Ale to co on zaprojektuje trzeba gdzieś zgłosic... :(

    > Oj! Nie obraź się, ale nie za wielkie masz o tym pojęcie.

    Hmmm...

    > Pod adresem [...] masz projekt

    Ano mam... Nie obraź się, ale nie za wielkie masz o tym pojęcie. Jak płaty mają
    po 1,5 m to rozstaw będzie miał 3,5 m. Liczba pi to (z pamięci cytuję)
    3,1415926536. Oblicz pole tego kolosa i nie dziw się że tam jest taka solidna
    wieża. Poza tym to projekt z roku 1959 - o neodymach mało kto słyszał, z
    takiego kolosa 1 KW tylko - trochę mało. Mój wiatraczek ma rozstaw śmigieł 1 m,
    czyli jego powierzchnia będzie tak ca 1 m kwadratowy x 0,87. A że ma podobno aż
    800 W - to pewnie te neodymy albo tylko przechwałki producenta.

    BTW, amerykanę też zbudowałem (z tarczy hamulcowych od Poloneza) ale czeka na
    lepsze czasy. Na początek chce sprawdzić, jak chodzi to fabryczne ustrojstwo,
    bo inne tej wielkości dają ca 300-400 Wat. Nie ono jest większe od klasycznego
    alternatora. Komina raczej nie urwie, zwłaszcza jak rura pójdzie przez dach
    wzdłuż komina.

    > takiego wiatraka. Zobacz, jaki tam maszt zastosowano i zastanów się czemu.

    Zobaczyłem, zastanowiłem się :). Za wczesnego Gomułki stal i robocizna były
    tańsze:)

    > Tylko, żeby Ci z kominem nie pofrunęło.

    Solidny jest, ca 1,5 metra na 60 cm. Jak na domek letniskowy to trochę duży ten
    komin, ale tak kazali w projekcie. Biegun zimna znaczy się.

    Pozdrawiam

    Czapla